سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

مشهد به احترام زائران بيدار می‌ماند

سال گذشته بود كه به صورت ناگهاني اعلام شد واحدهاي صنفي در مشهد به جز واحدهاي صنفي اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) فقط حق دارند تا ساعت 24 فعال باشد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد براساس دستورالعمل قبلی فقط واحدهای صنفی كه موفق به دریافت مجوز فعالیت تا ساعت 2بامداد شوند می توانند به فعالیت خود بیشتر از ساعت 12شب ادامه دهند.البته در این بین گفته شد فقط به واحدهای صنفی كه مرتبط به خدمات ضروری مانند فروش كالاهای اساسی و رستوران ها،فست وفود ها مجوز فعالیت تا 2شب داده می شودبا شروع سال 92 و اتمام تعطیلات نوروز اعلام شد كه این طرح امسال نیز در مشهد تدوام می یابد. با این حال روز گذشته اعلام شد كه به منظور رفاه حال مجاوران و زائران محدودیت فعالیت اصناف در مشهد لغو شده است.

درهمین رابطه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای با لغو محدودیت ساعات کار اصناف موافقت کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛ برابر اعلام نظارت بر اماكن عمومی فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی با عنایت به نامگذاری سال جاری به سال حماسه سیاسی، حماسه اقصادی از سوی مقام معظم رهبری، به منظور تحقق فرمان رهبر عظم انقلاب اسلامی ایران، اصناف محترم كه همكاری قابل تقدیر و مطلوبی با پلیس داشته‌اند به منظور رفاه حال زائران و مجاوران بارگاه ملكوتی ثامن الحجج آقا علی ابن موسی الرضا(ع)، اصناف می‌توانند تا پایان ساعت ارائه خدمات به هموطنان عزیز را ادامه دهند.

در همین رابطه معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به ارایه درخواست هایی از سوی مجامع امور صنفی مشهد در خصوص رفع محدودیت ساعت كاری اصناف می‌گوید: كمیسیون نظارت بر اصناف در این راستا بعد از تشكیل جلسه و بررسی‌های لازم محدودیت ساعت كاری اصناف را لغو كرد.غفوری مقدم درگفتگو با شهرآرا در پاسخ به این سوال كه این مصوبه از چه زمانی اجرا می شود،بیان می دارد:این مصوبه از زمان تصویب به اجرا درآمده است.به عبارتی محدودیت ساعت كارس اصناف از 19اردیبهشت ماه لغو شده است.

همچنین رئیس مجمع امور صنفی و توزيعي مشهد نیز از رفع محدودیت ساعت كاری اصناف در مشهد خبرداده و می‌گوید: براساس جلساتی كه برگزار شده است،مقرر شد تا به منظرو افزایش‌ سطح خدمات دهی به زائران و مجاوران محدودیت ساعت خدمات دهی واحدهای صنفی برطرف شود.

جعفرمعماریان با تقدیر از مسئولان در خصوص همكاری با اصناف در خصوص ارتقای خدمات دهی به زائران و مجاروان می‌افزاید: با توجه به زائر پذیر بودن مشهد و وسعت این شهر و نیازشهروندان به انواع خدمات در ساعت‌های مختلف،محدودیت ساعت كاری اصناف برطرف گردید.

افزایش خدمات دهی به زئران ضروریست

همچنین عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینكه سالانه بیش از 25میلیون زائر به مشهد مسافرت می كنند،می‌گوید: ایجاد محدودیت در ارایه خدمات به زائران برای اقتصاد شهر پیامدهای خوبی نداشته است اما لغو آن می تواند باعث رونق بهتر اقتصاد مشهد به خصوص در ایام تابستان كه زائران بیشتری به مشهد می آیند،بشود.

دكتر لطفی می‌افزاید:بیشتر زائران مشهدی معمولا اقامتی چندروزه در این شهر دارند و سعی می‌کنند حداکثر استفاده را از زمان ببرند در صورتی که اصناف به صورت نیمه وقت کار کنند نمی توانند به صورت شایسته جوابگوی نیازمندی های مسافران در حیطه های مختلف باشد.

وی تاكید می‌كند: علاوه بر اینکه برای برآورده شدن نیازهای زائران و مجاوران لازم است خیابان های اطراف حرم و منتهی به بارگاه رضوی، فرودگاه، ترمینال، راه آهن به صورت مستمر مشغول ارائه خدمت باشند فعال بودن واحدهای صنفی خیابان های دیگر مناطق شهر بویژه اطراف پارک های سطح مشهد هم ضروری است.


برچسب ها: احترام ، زائران ، بیدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.