سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

فعالیت بیش از 600 حوزه علمیه در سطح کشور

رئیس حوزه های علمیه کشور گفت: بیش از 600 حوزه علمیه برادران و خوهران در سراسر کشور در راستای تربیت طلاب علوم دینی و نشر معارف اسلامی دایر است.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در حاشیه بازدید از مدرسه علمیه موسی بن جعفر(ع) شهر برزک از توابع کاشان و دیدار با طلاب این مدرسه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: از این تعداد بیش از 300 حوزه مربوط به برادران و به همین تعداد نیز مربوط به حوزه های خوهران است.

وی مجموعه روحانیت سراسر کشور را 130 هزار نفر ذکر کرد و افزود: بیشترین تعداد حوزه در استان قم با 50 مدرسه و حوزه در این شهر مقدس است.

به گفته وی، پس از شهر مقدس قم در استان های اصفهان و خراسان رضوی نیز تعداد قابل توجهی از حوزه های علمیه دایر است.

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه در خصوص وضعیت طرح های عمرانی احداث حوزه در سطح کشور گفت:تکمیل طرح های نیمه تمام در بعضی استان ها از طریق مشارکتهای مردمی و بودجه هایی که طی سال گذشته جذب نشده در سال جاری در اولویت است.

آیت اله حسینی بوشهری توجه به ساخت و ساز مدارس علوم دینی را یکی از اقدامات اصلی و اساسی مدیریت حوزه های علمیه کشور دانست و گفت: دیدگاه ما تکمیل طرح های مردمی و خیر ساز در احداث حوزه است.

وی ساخت حوزه در مناطق مختلف کشور را بر اساس تقاضاهای روحانیت معظم و ائمه جمعه آن منطقه عنوان کرد و گفت: ما آمادگی برای حمایت از طرح های عمرانی و همکاری با مناطقی که دارای شرایط و امکانات لازم را برای تحصیل طلاب داشته باشند داریم.

معاونت مردم و روحانیت جامعه مدرسین، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث حوزه علمیه در شهر برزک از توابع شهرستان کاشان در قالب یک مجموعه چند منظوره با کاربریهای مختلف اظهارداشت: این طرح عمرانی در منطقه خوش آب و هوای برزک به عنوان اولین طرح عمرانی حوزه ها در سال 92 است که ان شااله با حمایت خیران این شهر و همکاری مردم آن تا دو سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری شود.

آیت اله حسینی بوشهری در پایان بر نقش روحانیت و حوزه در جامعه را تاکید کرد و گفت: احداث حوزه های علمیه در در مراکز و مناطق مختلف عامل توسعه معارف اهل بیت در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: توسعه معارف اهل بیت و نشر فرهنگ دینی و شعائر مذهبی در جامعه عامل استحکام اعتقادات و و اخلاقیات و ارزشهای اسلامی افراد اجتماع می شود.

به گفته وی، هر چه مردم یک کشور دارای پشتوانه قوی در عقاید مذهبی و ارزشهای اسلامی باشند تسلط دشمنان در حوزه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، مذهبی، سیاسی اقتصادی این مردم غیر قابل نفوذ تر می شود./س


برچسب ها: اصفهان ، حوزه ، علمیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.