سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام نظاميان آمريکايي به ليبي

گروهي از نظاميان آمريکايي مستقر در جنوب اسپانيا خود را آماده کرده اند تا به احتمال فراوان براي ماموريت در ليبي وارد اين کشور در شمال آفريقا شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه خبري البشير، با بحراني شدن اوضاع امنيتي در ليبي، اين گروه از نظاميان ممکن است براي حمايت از خروج اتباع آمريکايي از اين کشور، وارد ليبي شوند.

اين گروه تفنگداران دريايي عضو نيروهاي واکنش سريع هستند که براي ماموريت هاي اضطراري در  شمال آفريقا در جنوب اسپانيا مستقر شده اند اما گفته مي شود در صورت حتمي بودن ماموريت آنها در ليبي، به منطقه اي اعزام خواهند شد که به کشور ليبي نزديک تر باشد.
گفته مي شود گروهي ديگر از نظاميان آمريکايي مستقر در آلمان نيز در حالت آماده باش قرار گرفته اند تا در صورت لزوم به حمايت از نيروهاي عمل کننده در ليبي بشتابند.
آمريکا بخشي از کارکنان سفارت خود را در ليبي، از اين کشور خارج کرده است اما به نظر مي رسد با شرايط امنيتي موجود مجبور شود براي خارج کردن ديگر اتباع خود از ليبي از نيروي نظامي استفاده کند زيرا گروه هاي مسلح مسير ارتباطي برخي از فرودگاه ها را بسته اند.
 گروه هاي مسلح در ليبي مدت زماني است برخي از مسيرهاي اساسي پايتخت ليبي را مسدود کرده و خواستار برکناري افرادي شده اند که با رژيم سابق ليبي در ارتباط بودند.
در پي برپايي تظاهرات مردمي در مخالفت با حکمراني شبه نظاميان مسلح در ليبي و درخواست معترضان مبني بر ضرورت عقب نشيني شبه نظاميان از کوچه و خيابان ها،  شرايط در برخي از مناطق ليبي بحراني تر شده است.







برچسب ها: بین الملل ، لیبی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.