سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه /

حرکت در جهت تخصصی کردن سرمایه گذاری درصنعت سیمان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سرمایه گذاری دربخش سیمان آذربایجان غربی به سمت تخصصی شدن پیش می رود.

عباداله اکبری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: وجود ظرفیتهای بالای آذربایجان غربی در بخش سیمان زمینه را برای تخصصی کردن این صنعت فراهم کرده است به طوری که طرح تولید سیمان تخصصی برای نخستین بار در خاورمیانه، در این استان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه از 70 میلیون تن سیمان خاکستری سالیانه کشور 4 میلیون و 300 هزار تن آن در آذربایجان غربی تولید می شود تصریح کرد: در راستای برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه هرچه بیشتر این صنعت دراستان سرمایه گذاریها درحال تغییر به سوی تولید سیمان سفید همچنین سیمان تخصصی است.

اکبری افزود: طرح تولید سیمان تخصصی در مرحله مطالعاتی قرار دارد و برای اولین بار در شهرستان شاهیندژ اجرا خواهدشد.

وی گفت: استفاده از تکنولوژی های به روز در تولید، وجود دانش فني و تخصصی در استان، وجود منابع غنی مورد نیاز در تولید سیمان، استقبال سایر کشورها برای استفاده از سیمان تولیدی استان به دلیل بالا بودن کیفیت، استحکام اولیه و انجام تست های کشش و مقاومت ما را بر آن داشت تا سرمایه گذاری های بخش سیمان را در استان تخصصی کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: آذربایجان غربی با وجود پنج واحد تولید سیمان شامل دو کارخانه در ارومیه، 2 کارخانه در بوکان و یک کارخانه در خوی با تولید بیش از 4 میلیون تن سیمان در سال یکی از قطب های مهم تولید سیمان در کشور به شمار می رود.

به گفته وی از این میزان سیمان تولیدی در استان 1 میلیون تن و به ارزش 97 میلیون دلار به کشور های همجوار صادر و بقیه در سطح استان و کشور توزیع شد.

وی در پایان توسعه صادرات غیر نفتی، ارزآوری و استقلال ارزی در بخش صنعت و معدن را از اهداف اساسی سازمان در سال جاری عنوان کرد و یادآورشد: امروز با مدیریت واردات و توسعه صادرات نوسانات ارزی را به حداقل رسانده و ارز حاصل از صادرات را صرف تکمیل پروژه های عمرانی خواهیم کرد./س

برچسب ها: سیمان ، صنعت ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.