سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادداشت/2

آزادی‌های مدنی قبل از یازده سپتامبر/مسلمانان آماج حمله

نگاهی کوتاه به وضعیت خاورمیانه و اقدامات شوم استکبار جهانی، خشونت علیه مسلمانان را در منطقه توجیه می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، وضعیت خاورمیانه، خشونت علیه مسلمانان را در خاورمیانه توجیه می‌کند، همينطور که تاکتيک‌‌های کمتر شناخته شده ايجاد رعب و وحشت نيز از سوي برخي از سازمان‌هاي فعال جريان‌سازي مي‌شوند.

يک مطالعه موسسه راند که توسط اداره انرژي آمريکا هدايت مي‌شود، نشان مي‌دهد که جامعه دفاع از يهود (JDL) بيش از يک دهه يکي از گروه‌هاي بسيار فعال تروريستي است که در طبقه بندي اف بي آي در ايالات متحده قرار دارد.


مطالعه فوق نشان مي‌دهد که رسما خشونت ارتکاب يافته توسط جي دي ال همين طور حوادثي که اين سازمان مظنون به درگيري در آنها بوده، همه به عنوان بخشي از استراتژي از ميان بردن دشمنان مفروض مردم يهود و رژيم صهيونيستي توصيف شده‌‍اند.


در بمب‌گذاري ادارات خارجي اعراب و کارگذاشتن بمب در ادارات کميته‌هاي ضد تبعيض عرب_ آمريکايي در سراسر کشور نيز چنين خشونتي وجود داشته است.


طبق نظر اف بي آي، سازمان‌هاي افراطي يهود مسئوليت بيست حادثه تروريستي را در دهه 1980 برعهده داشته‌اند.

علي‌رغم اينکه بسياري از حوادث خشونت آميز ضد عرب توسط گروه‌هاي افراط گراي يهودي صورت گرفته است، مطالعاتي که در مورد تاثيرگذاري جرم و تنفر صورت گرفته، از اينکه اين گروه‌ها را به عنوان مرتکبان اين جرايم در نظر بگيرد، قصور ورزيده‌اند.


به گفته پروفسور آبراهام، گروه‌هاي افراطي يهود منبع انکارناپذيري از خشونت تنفر ضد عرب را تشکيل مي‌دهند که در طرز تلقي‌هاي متداول از خشونت نژادي در ايالات متحده لحاظ نشده‌اند.


حتي نسبت به خشونت ضد عرب گروه‌هاي افراطي که توسط سازمان‌هايي مانند جامعه ضد افترا بناي بريت (اي دي ال) براي ارعاب و ساکت کردن اعراب و مسلمانان جريان سازي مي‌شود، خشونت اين گروه‌ها کمتر علني و عمومي شده‌اند.

اي دي ال در اوايل سال 1900 به عنوان سازماني که در مورد افراد ضد سامي مبارزه مي‌کند، تاسيس شد و به عنوان يک سازمان رهبري کننده جريان ضد تبعيض در ايالات متحده شهرت يافت، اما متاسفانه بعد از ايجاد رژيم جعلی صهيونيستي در سال 1948 ماموريت جديدي را براي خود تعريف کرد: بي اعتبار و فرونشاندن بحران هاي رژيم صهيونيستي يا مدافعان حقوق بشر فلسطيني‌ها.


اي دي ال به طور فزاينده‌اي در تلاش براي ارعاب اعراب و مسلمانان و ساير افراد داراي عقايد مشابه نسبت به مناقشه خاورميانه و تهديد آنها نسبت به حضور در بحث‌هاي سياسي وارد شد؛ به عنوان مثال، در سال 1983 کتابچه اي را با عنوان "تبليغ براي عرب در آمريکا: ابزارها و صداها"  منتشر کرد.


اين سازمان فهرستي را به عنوان مبلغين ضد رژيم جعلی صهيونيستي انتشار داد که برخي از آنها مشهورترين محققين در موضوعات خاورميانه از جمله ادوارد سعيد، استاد دانشگاه کلمبيا و وليد خالدي استاد دانشگاه هاروارد همين طور سازمان‌هاي بشردوستانه در ارتباط با خاورميانه و فلسطين بودند.


آلفرد لنينتال يک تحليل‌گر تاثيرگذار مسائل خاورميانه که خود در ليست سياه اي دي ال قرار داشت، ادعا کرد که بسياري از اتهامات اي دي ال به انتقادهاي صورت گرفته از رژيم جعلی صهيونيستي اساسا نادرست، ترديد برانگيز يا براساس حقايق نيمه واقعي طرح شده‌اند و اي دي ال اغلب گروه‌ها و افرادي را در ليست خود به عنوان افراطيون مشخص کرده است که رژيم غاصب صهيونيستي و صهيونيسم را مورد انتقاد قرار داده‌اند و آنها را به عنوان کساني که در آمريکا معرفي کرده است که خواهان از ميان رفتن رژيم اشغالگر صهيونيستي و يا ضد صهيونيسم هستند.


کتابچه اي دي ال به طور گسترده در ايالات متحده چاپ و توزيع شد تا گروه‌ها و افراد نام برده را مورد انتقاد و چالش قرار دهد، آنها را ترسانيده و نيز به سکوت وا دارد.


اي دي ال تنها سازماني نيست که فهرستي از افراد و گروه‌هاي آمريکايي_ عرب و کساني را که با آنها کار مي‌کنند، منتشر کرده است.


کميته امور عمومي رژيم صهيونيستي_آمريکا نيز دو ليست مشابه را چاپ کرده است.


از طريق کمپيني که ابتدا در کالج‌ها صورت گرفت و آيپک سازمان‌دهي عليه گروه‌ها و افراد مندرج در اين ليست‌ها را انجام داده و براي سال‌ها دانشگاهيان و فعالان مرعوب را مورد آزار قرار دادند.


صرف نظر از کمپين ارعاب و اجبار به سکوت دانشگاهيان در عرصه‌هاي دانشگاهي، اي دي ال براي ساکت کردن سخنرانان موافق اعراب و مسلمانان از ورود آنها در بحث علني در ارتباط با خاورميانه تلاش کرد.


اخيرا اي دي ال فلوريدا با کميسيون روابط انساني فلوريدا براي محروم کردن نمايندگان مسلمان از برگزاري ميزگرد در يک کنفرانس حقوق مدني لابي قوي را انجام داد.


همينطور کميته يهودي آمريکا براي محروم کردن قاضي خانکن، مدير اجرايي شعبه نيويورک شوراي روابط اسلامي_ آمريکايي (کاير) از حضور در يک گردهمايي عمومي در مورد فهم چند فرهنگي به دليل اينکه وي ضد رژيم جعلی صهيونيستي است، تلاش زيادي کرد.

اي دي ال درخواست کرد تا از سخنراني مدير کاليفرنياي شمالي کاير درباره جرايم تنفر در نزد کميته انتخاب کاليفرنيا ممانعت شود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

برچسب ها: رعب ، وحشت ، مطالعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.