سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران / رئیس انجمن تالاسمی ایران؛

کمبود مراکز پیوند مغز استخوان

مراکز پیوند مغز استخوان به اندازه کافی در کشور وجود ندارد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران رئیس انجمن تالاسمی ایران

گفت: تالاسمی بیماری اطراف مرداب نام دارد که در حاشیه شمال و جنوب ایران شیوع ژن این بیماری وجود دارد و میانگین این بیماری در ایران هفت درصد ولی در شمال و جنوب کشور 17 درصد است.

مجید آراسته درمان‌های جدید برای این بیماری را بسیار موثر دانست و عنوان کرد: هدف ما از درمان این بیماری در ابتدا افزایش طول عمر و دوم جلوگیری از تغییر چهره این بیماران است.

آراسته ادامه داد: اگر تزریق خون به صورت منظم انجام گیرد تغییر چهره صورت نگرفته و حتی این بیماران از نظر ظاهری از افراد سالم غیرقابل تشخیص خواهند بود.

وی تصریح کرد : مهمترین عامل فرهنگ و همکاری خانواده‌ها در مواجه با این بیماری است که تمام تلاش ما بر این است که اطلاعات افراد جامعه نسبت به این بیماری افزایش یابد.

وی ایران را در پیوند مغز استخوان پیش قراول خواند و اعلام کرد: ولی مراکز موجود در ایران جوابگوی جمعیت حال حاضر ایران نیست.

آراسته افزود: این بیماران تالاسمی همچون گل‌هایی هستند که باید آنها را با دقت ببینیم و نگذاریم تنها شده و در خانه‌هایشان تنها بنشینند و تاکید می‌کنم در بین بیماران تالاسمی افراد تحصیل کرده وجود دارد که این نشان‌دهنده هوش و استعداد و تلاش آنها مانند دیگر افراد جامعه برای زندگی و لذت بردن از آن است و تنها باید جامعه به آنها به صورت جدی توجه کند./س

برچسب ها: پیوند ، استخوان ، تالاسمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.