سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

حجم صادرات صنايع دستي آذربايجان شرقي به چين در سه سال اخير قابل توجه بوده است

نايب دبيركل اتحاديه صنايع دستي كشور چين اعلام كرد: حجم صادرات صنايع دستي ايران و به ويژه آذربايجان شرقي به كشور چين طي سه سال اخير قابل توجه بوده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، خانم «چن جينگ» در ديدار با مهندس تراب محمدي افزود: در طول سه سال گذشته سه مورد تجاري بزرگ صنايع دستي بين ايران و چين رد و بدل شده كه طي آن حجم بالايي از اين آثار هنري زيبا و ارزشمند به چين وارد شده است.

وي آثار صنايع دستي آذربايجان شرقي و تبريز را بسيار زيبا و با ارزش بالا توصيف كرد و گفت: آثاري همچون محصولات صنايع دستي نقره و فرش تبريز داراي شهرت جهاني هستند.

جينگ با اشاره به وجود تفاهم نامه هاي همكاري مشترك بين دو كشور، آينده ايران و چين در زمينه مبادلات فرهنگي هنري با محوريت صنايع دستي را بسيار روشن ارزيابي كرد.

وي با اشاره به مسئوليت خود به عنوان نماينده سازمان بين المللي صنايع دستي (WCC) در كشور چين، اظهار اميدواري كرد: با توجه به اينكه كشور ايران در زمينه صنايع دستي بسيار غني تر از ديگر كشورهاست، مي تواند نسبت به تبادل هنرمندان، اساتيد و دانشجويان با ديگر كشورها پيشقدم شده و فرصتي را براي حضور هنرمندان كشورهاي ديگر براي آموزش و گذراندن دوره هاي هنري در ايران فراهم كند.

مسئول برگزاري نمايشگاه هاي صنايع دستي در خارج از كشور چين يادآور شد: سازمان جهاني صنايع دستي كه در پنج قاره جهان مقر دارد، به عنوان تنها سازمان بين المللي صنايع دستي عضو يونسكو، تمايل دارد آموزش آكادميك صنايع دستي را به صورت شبكه اي بهم متصل در تمام كشورها به يكديگر مرتبط كند.

خانم چن جينگ خاطرنشان كرد: در اين راستا كشور چين آمادگي دارد همكاري هاي متقابلي مابين دانشگاه هاي هنر و صنايع دستي ايران به ويژه استان آذربايجان شرقي با دانشگاه هاي اين كشور داشته باشد.

وي همچنين با اشاره به بزرگداشت روز جهاني صنايع دستي در ايران، تصريح كرد: براي من بسيار جالب بود وقتي ديدم ايران تنها كشوري است كه به صورت مدام و با شكوه اين روز را گرامي مي دارد.

نايب دبيركل اتحاديه صنايع دستي كشور چين ادامه داد: كشور چين به تازگي از زمان دقيق اين روز جهاني آگاهي يافته در حالي كه ايران چند سال است آن را با برگزاري نمايشگاه هاي متعدد و قدرداني از هنرمندانش جشن مي گيرد و معتقدم ما و بسياري از كشورها در اين زمينه بايد از شما چيزهاي زيادي را ياد بگيريم.

جينگ ضمن ابراز رضايت از برگزاري اين نشست مشترك با مسئولان صنايع دستي آذربايجان شرقي اظهار اميدواري كرد: با توجه به علاقه متقابل ايراني ها و چيني ها به فرهنگ و هنر يكديگر، زمينه هاي لازم براي گسترش روابط گردشگري از طريق صنايع دستي و هنرمندان نيز مي تواند فراهم شود.

يادآور مي شود، در حاشيه دومين كنگره بين المللي هنرهاي اسلامي و صنايع دستي جهان اسلام در دانشگاه هنر اسلامي تبريز، نايب دبيركل اتحاديه صنايع دستي كشور چين با مهندس تراب محمدي مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي ديدار و گفتگو كردند. /س

 

برچسب ها: حجم ، صادرات ، صنایع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.