سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر قریب الوقوع اوباما به آلمان

سخنگوی دولت آلمان روز جمعه اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روزهای هجدهم و نوزدهم ژوئن از برلین دیدار رسمی خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، جرج استرایتر معاون سخنگوی دولت آلمان روز جمعه اعلام کرداوباما به دعوت آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، بعد از نشست گروه هشت که در ایرلند برگزار خواهد شد روزهای هجدهم و نوزدهم ژوئن از آلمان دیدار خواهد کرد.
در این دیدار قرار است مسئولان آمریکایی و آلمانی درباره مسائل مختلفی چه در سطح دو جانبه و چه در سطح جهانی رایزنی کنند. مرکل و اوباما در این دیدار به ویژه در نظر دارند درباره روابط اروپا و آمریکا بحث کنند.
اهمیت دیدار اوباما از آلمان به عنوان اقتصاد نخست اروپا در این است که اتحادیه اروپا و آمریکا قرار است ماههای آینده گفتگوهای خود را در باره ایجاد بزرگترین منطقه تجارت آزاد آغاز کنند.
با این حال، آمریکا انتقاداتی به آلمان دارد. واشنگتن برلین را متهم کرده است با اصرار و سماجت در اجرای طرح های ریاضت اقتصادی در منطقه یورو ،عملا هیچ کمکی به از سرگیری رشد اقتصادی جهان نمی کند. آلمان با اصرار بر اجرای طرح های ریاضتی در اروپا ، عملا کشورهای مقروض منطقه یورو را در رکود مفرط نگه داشته است و با توجه به آنکه منطقه یورو یکی از قطب های اقتصادی جهان و رشد اقتصادی جهان به حساب می آید عملا با ادامه این سیاست ها مانع از سرگیری رشد اقتصادی جهان شده است.
اما آلمان مثل همیشه استدلال خاص خود را دارد و تاکید می کند بالا بودن کسری بودجه عمومی و بدهی های حاکمیتی سرسام آور برخی کشورهای منطقه یورو عملا بخشی از بحران مالی جهان است و رعایت بی کم و کاست اصول بودجه ای تنها راه برای فائق آمدن بر مشکلات کنونی چه در اروپا و چه در جهان است. این موضوع با توجه به اهمیت آن قرار است در دستور کار نشست گروه هشت نیز قرار گیرد.
اوباما برای نخستین بار هنگام تبلیغات انتخاباتی دور اول ریاست جمهوری اش در ژوییه سال دوهزار و هشت از آلمان دیدار کرد و با استقبال چشمگیر مردم این کشور مواجه شد.

برچسب ها: بین الملل ، اوباما ، آلمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.