سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل شرکت تراکتورسازي ايران؛

محصولات شرکت تراکتورسازي به اروپا صادر مي شود

در حال حاضر براي ساخت تراکتورهاي صادراتي ميزان منابع ارزي 90 ميليون يورو است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ ابراهيمي مديرعامل شرکت تراکتورسازي ايران، در نشست خبري خود در هفتمين نمايشگاه بورس، بانک و بيمه تصريح کرد: در رابطه با ارزبري تراکتورهاي ساخت اين شرکت بايد بگويم ميزان ارزبري براي بازار داخل 30 ميليون يورو و براي بازار صادراتي 90 ميليون يورو است که در رابطه با بازار صادراتي، در حال کاهش اين رقم منابع ارزي هستيم.
متاسفانه سال گذشته بيشترين ضربه را در رابطه با عدم افزايش قدرت خريد مردم به ويژه کشاورزان در رابطه با خريد تراکتور ديديم که خوشبختانه بانک کشاورزي براساس قيمت تراکتور به کشاورزان وام مي دهد که اين موضوع امسال به وزارت جهاد کشاورزي و در نهايت بانک کشاورزي موکول شده تا براساس تسهيلات اعطا شده به آنها اقدامات لازم را براي تامين وام خريد تراکتور از سوي کشاورزان، تامين کنند.
ابراهيمي تصريح کرد: قبلا تعرفه واردات تراکتور صفر بوده که بعد از دوندگي هاي زياد، نرخ تعرفه براي واردات تراکتور را به 23 درصد رسانديم.
وي در خصوص محصولات جديد اين شرکت، گفت: ما در حال کار کردن روي موتورهاي جديد و تراکتورهاي سنگين هستيم. نيازهاي ارزي ما بستگي به تيراژ توليد و بازارهاي هدف دارد.
در رابطه با بحث صادرات بايد بگويم؛ تاکنون درخواست هاي زيادي به ما رسيده است، زيرا تراکتورهاي ساخت اين شرکت از کيفيت بسيار بالايي برخوردار است.
وي عنوان کرد: 14 قطعه ساز از سراسر کشور با شرکت تراکتورسازي ايران همکاري تنگاتنگ دارند، بسياري از ماشين آلات و دستگاه هاي CNC مي توانند باعث حل مشکلات صنعت و بخش اقتصادي کشور شود که اين کار از طريق به روز رساني توليدات داخلي قابل حل است.
يکي از مشکلات اساسي ما همان موانع ارزي است که مانع از تامين نيازهاي ارزي ما براي رفع مشکلات و کمبودها شده است. ما سعي مي کنيم که دينمان را نسبت به صادرات به خوبي ادا کنيم.
ابراهيمي در ادامه گفت: زيرا معتقديم که صادرات بايد به نوبه خودش انجام شود. زماني تراکتورهاي ما با نرخ بالاي 12 دلار صادر مي شد و با همين قيمت ها در داخل کشور به فروش مي رسيد که اين وضع همچنان متاسفانه ادامه دارد و بايد بگويم اين موضوع به هيچ عنوان با توجه به شرايط فعلي تامين نيازهاي مالي منصفانه نيست، زيرا همانطور که گفته شد تراکتورهاي ساخت داخل از کيفيت و مرغوبيت خوبي برخوردار است. ما نبايد ارزش صادراتي محصولات خودمان را از دست بدهيم، زيرا اين کار در هيچ کجاي دنيا انجام نمي شود.
وي با بيان اينکه بزرگترين کارخانه ريخته گري در شهر تبريز است، گفت: برخي محصولات ما  به اروپا صادر مي شود، ما موتورهاي ليفتراک را که در ساختن گيربکس کاربرد دارد، را مي سازيم و به اروپا صادر مي کنيم.
براين اساس، ما در عرض 4 دهه توانسته ايم در سراسر کشور بيش از 200 نمايندگي داير نماييم.
مديرعامل شرکت تراکتورسازي ايران درباره آخرين وضعيت ميزان صادرات اين شرکت، گفت: سال قبل 83 ميليون دلار صادرات تراکتور از سوي اين شرکت به کشورهاي خارجي انجام شده است.
براين اساس، توسعه روابط بسيار صميمي بين ايران و ونزوئلا نقش مهمي در اين رابطه داشته است. در کنار اين روابط  (روابط بين ايران و ونزوئلا)، توسعه روابط با ساير کشورها از جمله کشورهاي آفريقايي مانند اوگاندا، نقش مهمي در افزايش صادرات تراکتورهاي توليد شده در اين شرکت دارد.
در مجموع، تقريبا اين شرکت بالغ بر 6300 تراکتور را به کشورهاي مختلف صادر کرده است.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا اين شرکت واردات قطعه از چين داشته است يا خير گفت: ما به هيچ عنوان قطعات مورد نياز خود را از چين وارد نمي کنيم، بلکه همواره مانند گذشته قطعات وارداتي خود را از کشورهاي اروپايي وارد مي کنيم.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
احمدوضیفه
۱۴:۲۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
سلام.وخسته نباشید چراتراکتور ۲۸۵راتولیدنمیکنید
احمدوضیفه
۱۴:۲۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
سلام.وخسته نباشید چراتراکتور ۲۸۵راتولیدنمیکنید
علی
۲۰:۰۸ ۲۴ دی ۱۳۹۳
باسلام وخسته نباشید به عضای باشگاه
ازشما خواهش می کنم درمورد خشک شدن دریاچه اورمیه گزارشی تهیه کنید.
روستاهای اطراف دریاچه تخلیه شده و نمک در زمینهای کشت پراکنه شده و غیرقابل کشت شده اینا یک طرف و وعده دروغین مسئولین یک طرف.
باتشکر