سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشم فلسطینیان از سفر قرضاوی به غزه

گروهی از معترضان حامی سوریه با تظاهرات در نوار غزه، خشم و اعتراض خود را به سفر جنجال‌برانگیز "یوسف القرضاوی" رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان به این منطقه ابراز کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی ، قرضاوی در حالی عصر روز چهارشنبه (۸ می، ۱۸ اردیبهشت) در اولین سفر خود به غزه وارد شد که تعدادی از گروه‌های فلسطینی استقبال از وی را به علت مواضع خصمانه‌اش علیه قضیه فلسطین و سوریه، تحریم کرده بودند.
 
این مفتی مصری مقیم قطر، به ویژه به علت حمایت خود از شبه‌نظامیان مورد حمایت خارج در سوریه، هدف انتقاد و اعتراض معترضان قرار گرفته است.

معترضان فلسطینی در تظاهرات روز پنج‌شنبه خود در نوار غزه، در حمایت از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و نیز سید حسن نصرالله، رهبر جنبش مقاومت لبنان، حزب‌الله، شعار سر دادند.

آنان همچنین خشم و اعتراض خود را نسبت به شبه‌نظامیانی که در سه سال اخیر، به ایجاد ناآرامی و خشونت در سوریه پرداخته‌اند، ابراز کردند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سرویس‌های امنیتی رژیم اسرائیل تامین امنیت قرضاوی را هنگام سفر وی به غزه که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، بر عهده دارند و خود را برای رویارویی با هرگونه رویداد احتمالی و بروز اعتراضات آماده کرده‌اند.

به گزارش سایت اسرائیلی «واللا»، افزون بر سرویس‌های امنیتی اسرائیل، تعدادی از نیروهای امنیتی حماس نیز تامین امنیت قرضاوی را بر عهده دارند و در همین راستا تدابیر امنیتی در جبهه جنوبی برای ممانعت از وقوع هرگونه درگیری در غزه اتخاذ شده است.

سوريه از مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است. در خشونت و ناآرامي‌هاي این کشور بسیاری از سوری‌ها از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي و نظامی اين کشور کشته شده‌اند.

دولت سوريه مي‌گويد اين ناآرامي‌ها از خارج کشور طراحي مي‌شوند و گزارش‌ها نشان مي‌دهند، شمار بسیار زیادی از شورشيان درگیر با دولت دمشق، اتباع خارجي هستند.

برچسب ها: بین الملل ، تظاهرات ، غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.