سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری پوستی که وابسته به شغل شماست

مشاغل مرتبط با مواد شیمیایی برای جلوگیری از بروز بیماری های پوستی، ایمنی کار را جدی بگیرند.

دکتر پرویز طوسی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:اگزمای پوستی پاسخ التهابی پوست نسبت به عوامل داخلی و خارجی است

که در ظاهر  پوست دانه هایی پدید می آید که گاهی آبدار شده و خارش پوستی ایجاد می کند و یا ممکن است  به صورت نواحی قرمز رنگ روی پوست ظاهر  شود و ممکن است در هر جایی روی پوست بدن ظاهر گردد.

این متخصص در ادامه اظهار داشت: اگزما وابسته به شغل افراد می باشد و در صورت تماس دست با مواد شیمایی و شوینده ها و پاک کننده ها تشدید مي شود.

همچنین مشاغلی مانند، سیمان کارها و مشاغلین که در کارخانه های مواد شیمیایی کار می کنند و به طور مستقیم با آن سر  و کار  دارند در معرض این بیماری هستند.

وی خاطر نشان کرد:  گاهی هم به علت  تماس مکرر با یک   ماده حساسيت زا می باشد علاوه بر مواد ذکر شده اگزما گاهی ممکن است در زمستان که خشکی هوا بیشتر و رطوبت کمتری دارد بروز کنند ولی در خصوص به فصل مرتبط نمی باشد.

این متخصص  در ادامه گفت: افرادی که از ساعت و زیور آلات استفاده می کنند نیز ممکن است به فلز تشکیل حساسیت داشته باشند.

این بیماری درمانش بستگی به نوع اگزما دارد وی تصریح کرد: حذف ماده ی حساسیت زا و استفاده از دستکش در پیشگیری  موثر  است در صورتی که اگزما با تماس سیمان پدید بیاید به راحتی از بین نمی رود و همچنان در بدن باقی می ماند./ع2
برچسب ها: بیمار ، اگزما ، حساسیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.