سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حامد بهداد:

ما در دوره بحران و قحطی بازیگر هستیم

مرحله نهایی سومین جشنواره سراسری تئاتر تک نفره با حضور نام های بزرگ و هنرمندان سرشناس در بخش های گوناگون همراه بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره تئاتر تک نفره ، علاوه بر حضور بازیگران صاحب نام سینما و تئاتر در بخش های مسابقه، بخش ویژه همچنین بخش خارج از مسابقه، چهره نام آشنایی همچون حامد بهداد به عنوان داور در این جشنواره حضور یافت.
بهداد که از بازیگران با سابقه تئاتر به شمار می رود در بازگشت به صحنه تئاتر کشور آن هم به عنوان یک داور جوان قضاوت در بخش از خارج از مسابقه جشنواره تئاتر تک نفره را بر عهده گرفت.
 
 
- می توانیم بگوییم در این جشنواره شاهد بازگشت حامد بهداد به تئاتر هستیم؟
 
نمايش و مقوله نمايش در اتاق‌هاي مختلف يك خانه برگزار مي شود و  ما الان سري مي‌زنيم به اتاق مطالعه معلم‌ها، پدران، اساتيد و برادران خوب. من فکر می کنم تفاوت زیادی وجود ندارد. من 39 سال سن دارم و 30 سال است که  بازيگري مي‌كنم و باید بگویم از 9 سالگي روي صحنه تئاتر بودم،  زير نظر اساتيدي چون ابوالحسن اشعري، سمندريان، حميد كريمي، مسعود همايوني و دكتر لطفي از اينرو فكر مي‌كنم از جايي به جايي غلطيدم و فكر مي‌نكم از اتاقي به اتاق ديگري رفتم. موتور جهان نمايش روشن است و من یکی از مهره‌هاي اين نمايش كوچك هستم.
 
 
- فکر می کنید برگزاری چنین جشنواره ای تا چه حد می تواند در شناسایی استعدادهای جوان و نخبگان هنرهای نمایشی کشور تاثیرگذار باشد؟
 
به نظر من تاثیر گذار است. حقیقت این است که ما در بحران و قحطي بازيگر هستيم در عرصه سينما و تئاتر و مكانيزم آموزش تئاتر عوامل بسيار با استعدادي را تربيت مي‌كند و تحويل جامعه مي‌دهد. موفقترين بازيگران سينما را تحصيل كرده تئاتر مي‌بينيد همچنين موفقترين كارگردان‌ها را.
 اصلاً‌ ممكن نيست اينها تئاتر نخوانده باشند، البته استثناء دارد شاید چند نفر کارگردان و بازیگر توانمند باشند که  تئاتر نخوانده باشند اما اصولا بازیگران خوب در تئاتر تحصیلات و تجاربی داشته اند.
 
- فکر می کنید تئاتر تک نفره با تنها باید در قالب پرورش و شناسایی استعدادها ببینیم؟
 
 
به نظر من تئاتر تك نفره اين خوبي را دارد  كه هر جاي اين جهان می تواند اجرا شود. هر جای دنیا با هر شرایطی می تواند صحنه تئاتر تک نفره باشد، گوشه پياده رو،‌توي پارك یا هر جای دیگر، البته اگر در سالن نمایش اجرا بشود که ایده آل است اما به طور کلی اینگونه از تئاتر خیلی از محدودیت ها را ندارد و این واقعا خوب است.
 
-  خود شما سابقه کار در نمایش تک نفره را داشته اید؟
 
 
 بله در دوران دانشجويي این تجربه را داشتم که اتفاقا تجربه خوبی هم بود.
 
 
- سطح کارهای جشنواره را چطور می بینید؟
 
 
به نظرم سطح كارها متوسط بود اما هنرمندان تلاش زیادی کردند و زحمت زیادی کشیدند که شایسته تقدیر است.
 
 
- برگزاری جشنواره را چطور دیدید؟
 
اولا خوشحالم که به عنوان داور در این جشنوار حضور دارم ، در مورد برگزاری هم باید بگویم شرایط خوبی وجود دارد و همه چیز به صورت برنامه ریزی شده و منظم دنبال می شود.
 
-  فکر می کنید فرهنگسرای نیاوران مکان مناسبی برای برگزاری این جشنواره است؟
 
به نظر من فرهنگسرای نیاوران خصوصیت های زیادی دارد و به نوعی الگوی خوب و موفقی است. سبک ویژه معماری این مجموعه همچنین فعالیت های هنری که در آن صورت می گیرد واقعا جالب توجه است. چنین فضایی برای برگزاری این جشنواره کاملا مناسب است. امیدوارم این جشنواره به صورت مداوم و منظم برگزار شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.