سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت مردم کانادا با حمايت دولتشان از تل آويو و تروریستهای سوري

مردم کانادا با حمایت دولتشان از رژیم صهیونیستی و ستیزه جویان سوریه مخالفند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، از زمانی که پنج اسرائیلی که به نظر می رسد عوامل موساد هستند و حملات یازدهم سپتامبر را جشن می گرفتند، در نیویورک بازداشت شدند، این اتهامات مطرح شده است که اسرائیل و القاعده دو روی یک سکه هستند.

همچنین بمباران اخیر سوریه از طرف اسرائیل این نظر بسیاری از تحلیلگران را تایید می کند که ستیزه جویان طرفدار القاعده در سوریه ابزار طرح اسرائیل برای بی ثبات کردن خاورمیانه هستند.

آرون دانکستر تحلیلگر سیاسی گفت دولتهای کانادا و آمریکا در توطئه ای نقش دارند که هدف آن القای این نظر به اذهان عمومی است که اسد تسلیحات کشتار جمعی دارد. درحالیکه خود مسئولان سازمان ملل متحد گفته اند این گروههای وهابی و تندرو هستند که از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده اند.

هاجر الخزاعی سوری ساکن کانادا گفت ما هیچ ترسی از صهیونیستها نداریم و با آنها مخالفیم. اساسا مردم کانادا با صهیونیستها مخالفند و از آنها طرفداری نمی کنند.

جان برد وزیر امور خارجه کانادا که شخصی جنجال برانگیز است ، در برنامه ای سیاسی در تلویزیون کانادا شرکت کرد که در آن لباسی پوشیده بود که روی آن پرچم اسرائیل نصب بود. این خود نشان دهنده حمایت بی چون و چرای دولت هارپر نخست وزیر کانادا از اسرائیل و حملات این رژیم به سوریه است.

فاطمه الباری فعال حقوق بشر در کانادا گفت دولت کانادا از اسرائیل حمایت می کند اما از ما که شهروندان این کشور هستیم حمایت نمی کند. ما نیز انسان هستیم. چرا دولت کانادا جانب انصاف را رعایت نمی کند. اکنون القاعده و اسرائیل با یکدیگر همکاری می کنند.

بسیاری از تحلیلگران سیاسی بر این باورند جنگ سوریه را اسرائیل و متحدانش بوجود آورده اند تا یکی از بزرگترین دشمنان اسرائیل را در منطقه تضعیف کنند. بسیاری معتقدند شکستهای اخیر القاعده و ستیزه جویان در سوریه سبب شد اسرائیل خودش آشکارا وارد عمل شود. نظرسنجی ها نشان می دهد اکثر مردم سوریه از دولت کشورشان حمایت می کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.