سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بمب مسابقات رده های سنی خاموش می شود!

دبیر فدراسیون شطرنج: از ایرانی ها دنبال کسب درآمد هستیم / بالاتر از حد قانونی هم حمایت کرده ایم

رقابت های قهرمانی شطرنج رده های سنی آسیا قرار است خرداد ماه در مازندران برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ یکی از اتفاقات عجیب و غریب در مسابقات رده های سنی آسیا این بود که با وجود میزبانی ایران، نمایندگان کشورمان باید هزینه های مربوط به ورودی و اسکان خود را که بسیار گزاف بود را پرداخت می کردند این مساله برای بسیاری از مدعیان و علاقمندان غیر قابل دسترسی بود و باعث شد تا آن ها از حضور در مسابقات منصرف شوند.

هادی کریمی دبیر فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون فدراسیون فقط باید در هر رده سنی هزینه های مربوط به حضور یک شطرنجباز را تقبل کند با توجه به این موضوع ما در بخش پسران هزینه های هفت تو و در بخش بانوان هم هفت تو را باید تقبل کنیم.

وی گفت: این مساله همه ساله و زمانی که تیم ملی شطرنج رده های سنی کشور به مسابقات برون مرزی اعزام می شد هم صدق می کرد اما حال که میزبان هستیم شرایط را به گونه ای فراهم کردیم که تعداد نمایندگان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا افزایش پیدا کند.

دبیر فدراسیون شطرنج تصریح کرد با توجه به میزبانی ایران در این دوره از رقابت های قهرمانی آسیا سعی کردیم هزینه های مربوط به افرادی که در دوره های گذشته این مسابقات با سهمیه شخصی شرکت کرده و موفق به کسب مدال آسیایی شده بودند را هم تقبل کنیم علاوه بر این مساله تمام شطرنجبازان مازندران هم که صلاحیت حضور در این رویداد را هم داشتند که از پرداخت هزینه ها معاف هستند.

کریمی گفت: با توجه به وضعیت فوق فدراسیون در مسابقات قهرمانی رده های سنی هزینه حدود 35 شطرنجباز را پرداخت می کند در حالی که آن چه طبق قانون بر عهده دارد مربوط به 13 الی 14 نفر می شود.

** وضعیت مالی فدراسیون خراب است

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون وضعیت مالی فدراسیون والیبال خراب است ما نمی توانیم هزینه تمامی مدعیان حاضر در رقابت ها را پرداخت کنیم.

البته باید بگویم که 250 دلار دریافتی به عنوان ورودیه به طور کامل طبق قوانین و مقررات فدراسیون جهانی به حساب فیده واریز می شود این مبلغ مربوط به هزینه ثبت نام و ورودیه است.

دبیر فدراسیون شطرنج گفت: همگان باید بدانند که فدراسیون به هیچ عنوان از شطرنجبازان ایرانی به دنبال کسب درآمد نیست بلکه شاید در این رویداد بزرگ از هزینه های خارجی های حاضر در مسابقات مبلغی هم به حساب فدراسیون واریز شود./آق
برچسب ها: شطرنج ، کریمی ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.