سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار نقدي:

الگوی تمدن اسلامی تنها راه نجات بشریت است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:‌ تمدن غرب که مدعي میدا‌ن‌داري صحنه مدیریت جامعه بشری بوده در معرض فروپاشی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره علمی دانش‌آموزان بسیجی ممتاز، مبتکر و مخترع با اشاره به پایان دوران لیبرال دموکراسی در غرب طبق اظهارات خود کارشناسان غربی گفت: اکنون بشریت به دنبال  ایده‌ای نو و برتر برای اداره جامعه جهانی است و الگوی تمدن اسلامی که دارای هر دو بعد معنوی و مادی است بهترین راه برای اداره بشریت باشد.  
 
وی در ادامه با بیان اینکه در اسلام هم معنویت و اخلاق مورد توجه قرار گرفته و هم به یافتن و طلب علم بسیار تاکید شده است، گفت: الگوی تمدن اسلامی متحجران را بر نمی‌تابد چرا که تحجر و تفكر زورمدارانه مانع از رشد مادی و تکامل علمی بشريت مي‌شود.
 
سردار نقدی با اشاره به نمونه‌های فراوان انقلاب اسلامی برای الگوی تمدن اسلامی در دوران دفاع مقدس و همچنین در حال حاضر خطاب به دانش‌آموزان حاضر در جلسه گفت: جنگ تحمیلی همانطور که از نامش مشخص است به ما تحمیل شد و ما نمی‌خواستیم نسل قبل از شما مجاهدت در راه علم را رها کرده و به جنگ مسلحانه بپردازد؛ اما آنان با ایثارگری خود امنیت و آرامش امروز را برای شما نوجوانان و جوانان به ارمغان آوردند تا بتوانید در مسیر مجاهدت علمی روز به روز جهش‌های افتخارآمیزي برای کشور خود داشته باشید.  
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با قاعده‌مند دانستن این مدل در نظام جمهوری اسلامی ایران و نه تک مضرابی بودن آن افزود: این الگو در نظام ما بسیار است و ما یک شهید چمران و یا یک شهید شهریاری نداریم؛ توام بودن علم و دین به یک قاعده تبدیل شده و ما اکنون هزاران دختر و پسر بسیجی مبتکر و مخترع داریم.
 
وی در ادامه از نخبگان و مبتکران بسیجی خواست تا ارتباط خود را با جامعه دانشگاهی افزایش دهند و افزود: همانطور که در عرصه‌های علمی و دینی خود بسیجی‌وار حرکت کرده‌ايد و با تفکر بسیجی حماسه‌ آفريني كنيد و به مباحث سیاسی روز هم بپردازید.

سردار نقدی تصريح كرد: شما جوانان و نوجوانان می‌توانید با بالا بردن سطح بصیرت خود همچون دانشجویان ممتاز بسیجی در امور کشور و حتی در سطح بین‌الملل نیز تاثیرگذار باشید.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان با اشاره به اینکه نباید به کارهای صورت گرفته مغرور شد و این راه همچنان ادامه دارد خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی باعث رشد جهشی می‌شود و دانش‌آموز، دانشجو و استاد همه می‌توانند با داشتن تفکر بسیجی راه مجاهدت را ادامه بدهند تا زمانی که شاهد خلق و ابداع‌های نوین علمی و صنعتی باشیم و دیگران به علم و تخصص ما نیاز پیدا کنند.
 
گفتني است؛ در پایان مراسم از دانش‌‌آموزان ممتاز، مبتکر و مخترع بسیجی و همچنین معلمان و مسئولان ممتاز با لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: نقدی ، رئیس ، بسیج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.