سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

مقام دوم ایران در رشد شاخص‌های توسعه انسانی در جهان

بر اساس گزارش سازمان ملل ایران دومین نرخ رشد شاخص‌های توسعه انسانی را بعد از کره جنوبی دارد.

وزیر امور خارجه درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت:در هفته گذشته براساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد در رابطه با شاخص‌های توسعه انسانی،ایران در نرخ رشد شاخص توسعه انسانی بعد از کره جنوبی مقام دوم جهان را دارد.

صالحی افزود:نبود قوانین حمایت از نوجوانان و قوانین حمایت به کار زنان در عرصه اجتماعی از جمله شاخص‌هایی بوده است که ما در مورد آن تحقیقاتی داشته‌ایم که اگر آن را به دست می‌آوردیم امروز جزو 20 کشور نخست دنیا بودیم.

وی با بیان اینکه ما در بعد از انقلاب در زمینه علمی بسیار موفق بودیم، تصریح کرد : در قبل از انقلاب در هیچ رشته‌ای دانشجوی مقطع دکترا نداشتیم، تنها در برخی از رشته‌ها دانشجوی فوق‌لیسانس داشتیم،که بعد از انقلاب شهید علی محمدی نخستین دانشجوی مقطع دکترای فیزیک در دانشگاه صنعت شریف بوده است و امروز نیز فارغ‌التحصیلان و دانشجویان زیادی در رشته دکترا داریم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه تولید برق و ظرفیت نصب شده آن در قبل از انقلاب 5 هزار مگاوات بوده گفت: هم اکنون این مقدار 65 هزار مگاوات و تا پایان سال بالای 70 هزار مگاوات می‌رسد یعنی در طول 34 سال انقلاب رشد 13 برابری داشتیم.

صالحی با بیان اینکه کل تولید نفت ما در بهترین شرایط 4 میلیون بشکه بوده که نیم آن در کشور مصرف و نیم دیگر را صادر می‌کردیم،افزود:این درحالی استکه صادرات برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس که جمعیت کمتر از یک میلیون نفر را دارند این مقدار بوده است./س

برچسب ها: ایران ، شاخص ، جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.