سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کدام خواننده در نیمه دوم اردیبهشت روی صحنه می رود

خبر كنسرت محسن يگانه براي طرفداران اين خواننده خبر خوشحال‌كننده‌اي است. او در روزهاي گذشته از برگزاری جشن 28 سالگی‌اش در کنسرت تهران خبر داد و قرار است روزهاي 21 و 22 اردیبهشت‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روي صحنه برود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  هواي بهاري اين روزها جان مي‌دهد براي شنيدن يك موسيقي ملايم. يك موسيقي ملايم كه خاطره‌ها را به خنكاي نسيم بسپارد.

شايد به همين خاطر است كه خواننده‌هاي زيادي تصميم گرفته‌اند در ارديبهشت روي صحنه بروند و مخاطبانشان را به سالن‌هاي اجرا بكشانند. در نيمه اول اين ماه، چهره‌هاي زيادي همچون رضا يزداني، علي لهراسبي، ودود موذن‌زاده، فرزاد فرزين، گروه سون، بابك جهانبخش روي صحنه رفته‌اند و حالا نوبتي هم باشد نوبت خواننده‌هاي پرطرفدار ديگري است كه در انتظار اجرا ايستاده‌اند.

 علاوه بر خوانندگان موسيقي پاپ، خوانندگان موسيقي سنتي همچون شهرام ناظري هم در اين ماه روي صحنه رفته است و در نيمه دوم ارديبهشت خواننده‌اي مثل سالار عقيلي هم برنامه خواهد داشت. البته طرفدران موسيقي كلاسيك هم فرصت دارند تا يك روز بهاري را در انبوه نت‌ها بگذرانند. آنچه مي‌خوانيد معرفي كنسرت‌هاي نيمه دوم ارديبهشت به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد است.

آرامش در غروب دل‌انگيز بهار



بهنام صفوي خواننده‌اي است كه طرفداران خودش را پيدا كرده، آثارش همواره با استقبال روبه‌رو مي‌شود. اين خواننده با قطعاتي همچون «آرامش» و«عشق من باش» بين مخاطبان عام موسيقي به محبوبيت رسيد. قرار است كنسرت اين خواننده با سرپرستی خودش در روزهای 21 و 28 اردیبهشت‌ماه در دو سانس 18 و 30/21 برگزار شود.

سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران جايي است كه صفوي روي صحنه خواهد رفت. در اين كنسرت صفوي قطعات آلبوم‌هايش را اجرا مي‌كند. مجوز امتیاز اين گروه برای موسسه صوت آوای هنر صادر شده است.

جشن تولد 28 سالگي محسن یگانه در برج میلاد



خبر كنسرت محسن يگانه براي طرفداران اين خواننده خبر خوشحال‌كننده‌اي است. او در روزهاي گذشته از برگزاری جشن 28 سالگی‌اش در کنسرت تهران خبر داد و قرار است روزهاي 21 و 22 اردیبهشت‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روي صحنه برود. یگانه مي‌گويد: 23 اردیبهشت 28ساله می‌شوم و مي‌خواهم یکی دو روز زودتر جشن تولدم را در این کنسرت‌ها برگزار كنم.

آن‌طور كه از شواهد پيداست اين خواننده براي انتشار آلبوم جديدش هيچ تصميم تازه‌اي ندارد، چرا كه در گفت‌وگو با يكي از سايت‌ها با اشاره به اين نكته، مي‌گويد: «کارهای موسیقی خودم را در قالب تک‌آهنگ انجام می‌دهم و البته شاید از لحاظ کمی بیشتر از آلبوم هم بشود. طی کردن سیکل طولانی برای دریافت مجوز یک اثر و نبود قانون کپی رایت باعث شده تا دیگر آلبوم ندهم.»

او همچنين از ارائه آهنگ‌های دلی در کنسرتش خبر مي‌دهد: «ترانه یک هفته به عید یک کار دلی بود که در کنسرت اسفندماه تهران برای پدرم که به شهادت رسیده، خواندم حتی در کنسرت کیش تهیه‌کننده‌ام خواندن دوباره آن را از من درخواست کرد، اما اين اتفاق تكرار نشد.» بايد منتظر ماند و ديد آيا يگانه براي مخاطبانش در كنسرت پيش رو قطعه جديدي آماده مي‌كند يا نه؟

بداهه نوازی‌های محمدرضا لطفی در جنوب



استاد محمدرضا لطفي يكي از بزرگان موسيقي سنتي ايران است كه پركاري‌اش را در سال‌هاي اخير حفظ كرده است. اين موزيسين حق بزرگي به گردن موسيقي ايران دارد، اما در سال‌هاي اخير حاشيه‌هاي زيادي پشت سر گذاشته است.

دور جدید کنسرت‌های بداهه‌‌نوازی استاد، 19 و 20 اردیبهشت‌؛ يعني امروز و فردا در اهواز آغاز می‌شود و 24 اردیبهشت در بهبهان پایان می‌یابد. او 21 اردیبهشت در اندیمشک و 22 و 23 اردیبهشت در بهبهان به روی صحنه می‌رود و 24 اردیبهشت هم برای هنرجویان بهبهانی کارگاه آموزشی موسیقی برگزار می‌کند.

 نوازنده پیشکسوت کشورمان پس از استراحت چند روزه، کنسرت‌هایش را به مدت 5 شب در تبریز ادامه خواهد داد. لطفی در این کنسرت‌ها با تار، سه‌تار و کمانچه بداهه می‌نوازد و اشعاری از مولانا و حافظ را خواهد خواند. نبیل یوسف شریداوی و سجاد منصوری با سازهای دف و تمبک لطفی را همراهی خواهند کرد.

کار خیر مانی رهنما در تهران



ماني رهنما سال گذشته يكي از آلبوم‌هاي موفق سال يعني «من و تو» را روانه بازار كرد و توانست يك بار ديگر توانايي‌هايش را ثابت كند. هرچند عوامل زيادي باعث شده تا چهره‌هايي همچون رهنما كه موسيقي را از سنين نوجواني به شكل درست وحرفه‌اي آموزش ديده‌اند در اين روزها تمايل چنداني براي حضور در عرصه نداشته باشند، اما هنوز مخاطبان خودشان را از دست نداده‌اند و نام خواننده‌اي همچون ماني رهنما مي‌تواند خيلي‌ها را به سالن بكشاند.

 اين خواننده در تازه‌ترين كنسرتش به نفع يك موسسه خيريه روي صحنه مي‌رود. گروه مانی رهنما به سرپرستی خودش امروز ساعت 18 و 21 در تالار ایوان شمس ميزبان علاقه‌مندان خواهد بود. در اين كنسرت 14 قطعه نواخته مي‌شود كه قطعاتی همچون قاب عکس، نازلی، شهرزاد و مرسدس در برنامه خواهد بود تا هم لحظات خاطره‌انگيزي بر‌اي مخاطبان تداعي شود و هم اينكه در يك كار خير شريك شوند.

فرمان فتحعليان آفتابی شد



فرمان فتحعلیان خواننده صاحب سبک و توانايی است که بیش از پانزده سال سابقه فعاليت حرفه‌اي دارد. علاقه او به موسیقی کلاسیک هندوستان باعث شد به این کشور برود.

تحقیقاتش در موسیقی قوالی و تحصیل ساز تبلا نزد اساتید هندي اولین ثمره سفرش بود و وقتي به ايران برگشت، گروه موسیقی ایلیا را تشكيل داد و اولین مجوز کنسرت گیتار بعد از انقلاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام این گروه شد.

سبک آثارش باعث شده تا مخاطبان زيادي پيدا كند و کنسرت‌هایش هم همیشه با استقبال خوبی روبه‌رو شود. این خواننده پس از مدت‌ها حضور کمرنگ خبر از برگزاری کنسرت و انتشار آلبوم جدید داد و بی‌اعتمادی به رسانه‌ها را یکی از دلایل حضور کم‌خبری خود عنوان کرد.

قرار است فتحعليان با همراهي گروهش در روز 26 اردیبهشت‌ماه ساعت 30/20 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روي صحنه برود. در اين كنسرت 4 قطعه اجرا مي‌شود كه چون مست و خراب، با مردم بیگانه، مقیم و راه عشق نام آن قطعات هستند.

طنین زخمه‌های تار ساکت و صداي سالار



كيوان ساكت يكي از بهترين نوازندگان موسيقي ايراني است كه در تلفيق موسيقي سنتي با موسيقي غربي به دستاورد قابل تاملي رسيده است. در تازه‌ترين كنسرت اين موزيسين سالار عقيلي كنارش قرار گرفته كه اتفاق خوبي براي مخاطبان موسيقي سنتي به حساب مي‌آيد. گروه وزیری به سرپرستی ساکت و خوانندگی سالار عقیلی از روز گذشته در تالار وحدت روي صحنه رفته‌اند و اجرای متفاوتی از آثار ساکت را در 2 بخش روايت كرده‌اند.

 در اين كنسرت 14 قطعه در دستگاه‌های نوا، بیات اصفهان، شور، چهارگاه و ماهور با اشعاری از مولانا، فریدون مشیری، هوشنگ ابتهاج، دکتر وحید موحد و ژاله اصفهانی اجرا شده است. همچنين استاد غلامعلی پورعطایی به عنوان خواننده میهمان مقامی و استاد ذوالفقار عسگریان به عنوان نوازنده ساز دوتار و 24 هنرمند نوازنده ساکت را همراهی كردند. اين كنسرت امشب و فردا شب هم تكرار مي‌شود و علاقه‌مندان مي‌توانند ساعت 21:30 خودشان را به تالار وحدت برسانند.

اجرايي براي طرفداران موسيقي كلاسيك



در اين روزها كه بازار كنسرت‌ها حسابي داغ است. طرفداران موسيقي كلاسيك هم بي‌نصيب نمانده‌اند و براي آنها هم برنامه‌اي تدارك ديده شده است. کنسرت گروه کوارتت زهی اروند به سرپرستی امیر باورچی آثاری ماندگار از آهنگسازان بزرگ جهان را از امشب اجرا خواهد کرد.

در این کنسرت کوارتت اپوس 18 شماره 4 در دو مینور اثر بتهوون و کوارتت آمریکایی در فاماژور اثر آنتونین دورژاک اجرا خواهد شد. همچنین اجرای کوارتت زهی شماره 2 اثر هرمز فرهت، آهنگساز ایرانی ساکن ایرلند، از دیگر برنامه‌هاي این کنسرت است. کوارتت اروند در سال 1390 توسط نگار افاضل، امیر باورچی، بابک کوهستانی و آیدین احمدی‌نژاد تاسیس شد. این کنسرت امشب و فردا شب ساعت 20:30 در تالار رودکی اجرا می‌شود.

سورناي نوروزي در شكوفه باران ارديبهشت



كنسرت‌هاي گروه‌هاي تثبيت‌شده همواره با استقبال روبه‌رو مي‌شود، حتي اگر در طول سال بارها روي صحنه حضور پيدا كنند، باز هم مخاطبانشان روي خوش نشان مي‌دهند. گروه رستاك يكي از همن گروه‌ها است كه ديگر به تثبيت رسيده و جايگاهش را در موسيقي نواحي پيدا كرده است.
رستاك در اين سال‌ها باعث شد تا مردم نواي موسيقي نواحي را بشنوند.

 آنها علاوه بر تهران در شهرستان‌ها هم روي صحنه مي‌روند و حضوري فعال در عرصه دارند. رستاك انگيزه شكل‌گيري گروه‌هاي مشابه را به وجود آورده و حالا گروه‌هاي ديگري هم تشكيل شده‌اند كه به همين شيوه كار مي‌كنند. هرچند رستاكي‌ها عنوان كرده‌اند از اين اتفاق استقبال مي‌كنند.

تازه‌ترين كنسرت اين گروه در تهران امشب و فردا شب برگزار مي‌شود و قرار است آلبوم «سورناي نوروزي» را اجرا كنند. همان آلبومي كه روزهاي قبل از عيد منتشر شد و بسيار مورد توجه قرار گرفت. اين گروه در سالن همايش‌هاي برج ميلاد در ساعت 21:30 روي صحنه خواهند رفت.

تور ايران‌گردي سيروان



سيروان خسروي آهنگساز، خواننده و تنظيم‌كننده موفق اين سال‌ها هم از قافله عقب نخواهد بود و اجراي زنده در روزهاي بهاري را تجربه خواهد كرد. او در سال گذشته همزمان با انتشار آلبوم «جاده رويا»، برگزاری کنسرت‌هایش را از سر گرفت و عید نوروز امسال هم یک کنسرت خاطره‌انگیز را در استان مازندران برگزار كرد.

این هنرمند 13 و 14 اردیبهشت برای نخستین بار در اهواز به اجرای برنامه پرداخت و حالا هم نوبت تهران است. قرار است کنسرت او امشب در سالن میلاد نمایشگاه بین در دو سانس 18 و 21:30 برگزار شود.

پس از اجرا در تهران، سیروان و گروهش راهی بندرعباس می شوند تا اجرای کنسرت در این شهر را نیز برای اولین بار تجربه کنند. آنها 20 و 21 اردیبهشت در تالار شهید آوینی با بندرعباسی‌ها دیدار خواهند کرد. اجراهای سیروان در شهرهای دیگر کشور ادامه خواهد داشت، البته هنوز اجراي او در شهرهاي ديگر نهايي نشده است. اين خواننده همچنين خبر داد كه به زودي آثار جديدي را به دست مخاطبانش خواهد رساند كه مي‌تواند طرفدارنش را غافلگير كند.

مشکی‌پوش موسيقي پاپ از راه مي‌رسد



رضا صادقی در روزهای 9، 10 و 11 اردیبهشت در جزیره کیش به روی صحنه رفت تا بعد از یک سال، بالاخره بتواند به صورت زنده به دیدار دوستدارانش برود. صادقی که آخرین اجرایش را در تیر ماه سال گذشته در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی به روی صحنه برده بود، با جنجال‌هاي حقوقی شرکت طرف قرارداد سابقش روبه‌رو شد و همین مساله باعث شد اجراهای زنده‌اش به حالت تعلیق دربیاید.

حالا او با انتشار آلبوم «همين» و اجراي كنسرت به عرصه بازگشته است و همين نكته مي‌تواند طرفدارانش را راضي نگه دارد.

آنطور كه خبر مي‌رسد، اين خواننده در حال دریافت مجوز کنسرت تهران در روزهای 27 و 28 اردیبهشت‌ماه است. دو شرکت ایران گام و آوای هنر با مشارکت و همکاری یکدیگر عهده‌دار برنامه‌های رضا صادقی خواهند بود و در کنار هم برنامه‌های مشکی‌پوش موسیقی ایران را هدایت خواهند کرد.

صادقی قصد دارد در جدیدترین کنسرتش استعدادهای جوان موسیقی را معرفی کند که لقب ستاره‌های زمینی گرفته‌اند. نترس، دوست دارم خدا، عاشقتم، ادعا، کفش آهنی، بخند، حس خوب، دروغ بگو دل،‌ آدم آهنی، و... از قطعات آلبوم همین هستند که در جدیدترین کنسرت رضا صادقی اجرا خواهند شد.

هنرنمايي يك خواننده جوان در نمايشگاه



محمد عليزاده خواننده‌اي است كه سال گذشته با آلبوم «دلت با منه» توانست گوي سبقت را از دست خيلي‌ها بر بايد و براي خودش كلي مخاطب دست پا كند. تك‌آهنگ‌هاي اين خواننده در چند ماه گذشته بارها شنيده شده و نام اين خواننده را در فضاي موسيقي پاپ مطرح كرده است.
قرار است اين خواننده هم 27 ارديبهشت در نمايشگاه بين‌المللي تهران روي صحنه برود.

بي‌ترديد علاقه‌مندان اين خواننده كه تعداشان كم هم نيست از اجراي زنده او راضي خواهند بود، چرا كه عليزاده نشان داد توانايي زيادي دارد و مي‌تواند به جايگاه بلندتري برسد. البته او قول هم داده كه براي طرفدارنش سورپرايز ويژه‌اي داشته باشد. اين برنامه در دو سانس 18:30 و 21:30 برگزار مي‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.