سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی وزیر علوم خبر داد:

بودجه 500 میلیون دلاري صندوق نوآوری و شکوفایی در سال 92

در بودجه سال 92 پانصد میلیون دلار برای صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر گرفته شده تا صرف حمایت از شرکت های دانش بنیان شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران، محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در افتتاحیه نهمین جشنواره ملی کارآفرینی شیخ بهایی که در سالن همایش های این جشنواره در شهر اصفهان برگزار شد در سخنرانی گفت: سرآغاز زنجیره تولید ایده است و به همین دلیل در دنیا بورس ایده بسیار مهم تلقی می شود و این در حالیست که در قانون دولت هم این امر مطرح شده که در کشور باید بورس ایده وجود داشته باشد تا به این ترتیب پرورش ایده، راهیابی به بازار و حمایت از ایده های که به محصول تبدیل می شوند در این امر مورد توجه قرار گیرد.

وی به جشنواره شیخ بهایی اشاره کرد و گفت: تمامی جشنواره هایی که در راستای مباحث علمی در کشور برگزار یمی شوند مهم است اما این جشنواره شیخ بهایی مهم تر چرا که یکی از حلقه های این زنجیره تبدیل ایده به محصول را بیان کرده چنانچه هم اکنون شاهد هستیم که در گذشته ای نه چندان دور پارک های علم و فناوری معنای زیادی نداشتند اما همان طور که هم اکنون شاهد هستیم متوجه می شویم که پارک های علم و فناوری توانسته اند رشد بالایی در عرصه تولید ایده به محصول را در کشور داشته باشند.

وی در ادامه  به شتاب رشد علمی کشور اشاره کرد و گفت: شتاب رشد علمی کشور هم اکنون به 11.5 برابر رشد متوسط جهانی رسیده و این در حالیست که 2700 واحد آموزش عالی، 4 میلیون و500 دانشجو و بیش از 500 هزار دانشجو در مقطع ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از 20 مرکز شد در کشور وجود دارد که بیش از 21 هزار نفر در این شرکت ها مشغول کار هستند البته باید این نکته را باید بیان کنم که قانون در شرکت های دانش بنیان به دنبال تقویت است و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز همین امر را پیگیری می کند.

وی در ادامه به بودجه سال 92 اشاره کرد و گفت: در بودجه سال 92  پانصد میلیون دلار برای این صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر گرفته شده که این مبلغ صرف حمایت از شرکت های دانش بنیان  می شود.

وی خاطر نشان کرد: در بحث گمرک و بیمه نیز در حال حمایت از این جشنواره و پژوهش گران هستیم تا بتوانیم یک جایگاه مستقل کاری را برای ایجاد تبادل مثبت در نظر بگیریم.

همچنین جشنواره ملی فناوری شیخ بهایی یکی از حلقه های مهم و اثر بخش نظام ملی نوآوری است./س
برچسب ها: افتتاحیه ، شیخ ، بهایی ، علوم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.