سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

واردات کالای مشابه تولیدات داخل متوقف شود

رییس انجمن صنایع برق و الکترونیک خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: صنایع برق استان می تواند به جایگاهی برسد که تامین کننده نیاز داخل باشد، مشروط بر اینکه کالای مشابه خارجی با قیمت پایین تر در بازار عرضه نشود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان؛ سیدمحسن پورسعید افزود: متاسفانه در حال حاضر محصولات مشابه چینی به تعداد زیاد وارد می شود و برای پیشرفت این صنعت باید از ورورد آن جلوگیری شود.

وی با اذعان به اینکه صنعت برق و الکترونیک اصفهان به جایگاه واقعی خود در کشور نرسیده است، عنوان کرد: استان اصفهان به لحاظ وجود نیروی انسانی و دانش لازم و شرایط محیطی مانند زمین و آب و هوا، ظرفیت بالایی برای رشد این صنعت دارد.

رییس انجمن صنایع برق و الکترونیک خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر در صنعت برق و الکترونیک، به جز چند شرکت صادرات زیادی وجود ندارد و بیشتر محصولات تولیدی در داخل مصرف می شود.

وی ادامه داد: برای گسترش صادرات باید کیفیت تولیدات داخلی بالا رود و دولت هم حمایت از صنعتگران را بیشتر کند.

وی با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر، حمایت دولت از صنایع نسبت به قبل کمتر بوده است، اظهار کرد: اعطای تسهیلات، بستن دروازه های چین و تامین نقدینگی برای واحدها، حمایت هایی است که دولت می تواند از این صنعت داشته باشد.

رییس انجمن صنایع برق و الکترونیک خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه صنعت کشور امروز وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: اجرای هدفمندی یارانه ها و دریافت ارزش افزوده از صنعتگر باعث شده است شرایط تولید در کشور سخت شود.

پورسعید خاطرنشان کرد: نابسامانی نرخ ارز رشد صنعت برق در استان را کاهش داده است، در حالی که اگر یارانه تولید پرداخت می شد، بالارفتن نرخ ارز به نفع تولید کشور بود.

این فعال صنعتی با اشاره به تحریم ها، گفت: در صنعت برق شرکت هایی که بیشتر مواد اولیه خود را از خارج تامین می کنند، با مشکل مواجه شده اند و در شرف تعطیلی هستند.

وی دغدغه این انجمن را شرکت هایی عنوان کرد که در حال رکود یا تعطیلی هستند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.