سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

دومین نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در لبنان گشایش یافت

این نمایشگاه با حضور 70 شرکت از 10 استان کشورمان با هدف جذب فرصت های صادرات وبا محوریت استان مرکزی در بیروت گشایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ،
این نمایشگاه با حضور وزیران تجارت و کشاورزی لبنان ،معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ایران، سفیر ایران در بیروت و استاندار مرکزی و جمعی از مدیران اقتصادی کشورمان رسماً گشایش یافت وتا22اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاههای بیروت دایر خواهد بود.
لبنان 4 میلیون نفر جمعیت ساکن و 16 میلیون نفر مهاجر به سایر کشورهای دنیا دارد که به دلیل نزدیکی جغرافیایی به کشورهای اروپایی و افریقایی دروازه تجارت به قاره های سبز و سیاه محسوب می شود.
نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران سال گذشته هم در لبنان برگزار شد و 25 هزار لبنانی از آن بازدید کردند.
رکن آبادی سفیر ایران در لبنان، ایجاد شرایط برای نشست های مشترک بین تجار دو کشور ومعرفی محصولات تولید کنندگان ایرانی را ازجمله اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد .
تعدادی از تجار لبنانی حاضر در این نمایشگاه هم کیفیت قابل رقابت با محصولات اروپایی وقیمت مناسب تر را از جمله ویزگی های کالاهای ایرانی دانستند.
نقولا نحاس وزیر اقتصاد وتجارت لبنان نیز گفت: موفقیت ها ودست آوردهای ایران در حوزه های مختلف چشم گیر است وبرگزاری نمایشگاه ومعرفی محصولات شرایط ورود کالاهای ایرانی به بازار لبنان را فراهم خواهد کرد.
صنایع بزرگ نفت و گاز مثل پتروشیمی و پالایشگاه شازندو تولید کنندگان بخش کشاورزی از جمله حاضران در این نمایشگاه هستند.
علی اکبر شعبانی فرد استاندار مرکزی در مراسم گشایش نمایشگاه که با حضور جمعی از مسئولان وفعالان اقتصادی دو کشور برگزار شد توانمندی های تولیدی استان مرکزی را تشریح کرد وگفت وجود 2800 واحد صنعتی در این استان شرایط مطلوب ومتنوعی برای حضور در بازارهای منطقه را فراهم آورده است.
محصولات کشاورزی،صنعت نفت وگاز،صنایع دستی ،سنگ وکانی های معدنی ،فولاد ،الیاف پلی استر ،فرش ،مبلمان وتزیینات خانگی از جمله تولیدات معرفی شده در این نمایشگاه است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.