سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره شمالي سفر رئيس جمهور کره جنوبي به آمريکا را تحقير آميز خواند

کره شمالي روز پنجشنبه پارک گئون هاي رئيس جمهور کره جنوبي را به علت آن چه که سفر تحقيرآميز وي به آمريکا خواند، به سخره گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، سفر رئيس جمهور کره جنوبي به آمريکا از ششم تا نهم ماه مه که شامل ديدار وي با باراک اوباما رئيس جمهور اين کشور بود، به طور گسترده موفقيت آميز قلمداد شد و سران اين دو کشور وعده دادند در برخورد با کره شمالي، هيچ امتيازي نخواهند داد.
پارک همچنين روز چهارشنبه در جلسه مشترک سنا و مجلس نمايندگان کنگره آمريکا سخنراني و با مطرح کردن پيشنهاد گام هايي کوچک در جهت برقراري صلح با کره شمالي پس از ماه ها تنش، در عين حال تاکيد کرد اين کشور بايد تسليحات هسته اي خود را کنار بگذارد.
اين در حالي است که به نظر مي آيد کره شمالي تصميم گرفته روي غيبت مقامات آمريکايي براي ديدار با پارک هنگام ورود به وي به نيويورک در نخستين مرحله از سفرش به آمريکا دست بگذارد.
رودونگ سينمون، روزنامه رسمي حزب حاکم کره شمالي که حتي به نشست پارک و اوباما در کاخ سفيد در واشنگتن اشاره اي نيز نکرد، نوشته است: چه اوضاع شرم آوري براي رئيس يک دولت!.
اين روزنامه اعلام کرد: پارک در جريان اين سفر ، با تحقيرآميزترين بدرفتاري روبرو شد.
اين روزنامه مي افزايد: پارک احتمالا پر از اميد از اين سوي اقيانوس به آن سوي آن سفر کرد ولي در نهايت شبيه عروسي شد که همسرش در روز ازدواج، وي را رها مي کند.
اين در حالي است که در عمل، واشنگتن نهايت تلاش خود را کرد تا روابط اوباما را با نخستين رئيس جمهور زن کره جنوبي در جريان سفرش به آمريکا تحکيم ببخشد.
اوباما در دفتر کار خود ميزبان پارک بود، ضيافت نهاري براي هيئت هاي آمريکايي و کره اي ترتيب داد و سپس روز سه شنبه در کنفرانسي خبري مشترک در کاخ سفيد با رئيس جمهور کره جنوبي شرکت کرد.







برچسب ها: بین الملل ، کره ، شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.