سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش پنتاگون از تشديد اختلافات آمريکا و چين حکايت دارد

گزارش وزارت دفاع آمريکا پنتاگون درباره تقويت قدرت نظامي و ادامه حملات سايبري چين به پايگاه هاي اينترنتي واطلاعات نظامي آمريکا که اخيرا دراختيار کنگره اين کشور قرار گرفته بار ديگر بحث انگيز شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  وزارت دفاع آمريکا در گزارش هشتاد و سه صفحه اي به کنگره اين کشور برنامه هاي چين را براي تقويت قدرت و توسعه نظامي و تشديد حملات سايبري خطرناک خوانده و و درباره افزايش قدرت نظامي چين هشدار داده است.
"ديويد هالووي" دستيار وزير دفاع آمريکا گفت چين براي تقويت  قدرت موشک هاي بالستيک کوتاه برد و ميان برد که بتواند به اهدافي در زمين و دريا حمله کند تلاش مي کند.
چين مي گويد تقويت قدرت دفاعي اين کشور در چارچوب مصالح ملي و در شرايطي که منافع چين از جانب همسايگان تهديد مي شود طبيعي است ولي پکن به مباني و اصول صلح در منطقه همچنان پايبند است .
گانگ يان شينگ سخنگوي وزارت دفاع چين مي گويد برنامه نظامي چين شفاف است وگزارش وزارت دفاع آمريکا درباره قدرت نظامي چين غلط و غيرمسئولانه است  . 
همزمان "خوا چان يينگ "  سخنگوي وزارت خارجه چين هم در واکنشي به اين موضوع گفت دراين گونه گزارش ها  شيوه ناسالم آمريکا در مخالفت با حق حاکميت کشورها همه ساله تکرار مي شود . 
مناقشات منطقه اي بين چين با همسايگانش در درياي جنوبي تشديد شده و اين کشور با توجه به سياست هاي مداخله جويانه آمريکا در منطقه شرق آسيا و اقيانوسيه ، تقويت قدرت دفاعي را امري طبيعي و حق خود  مي داند .








تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.