سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

هدف اين است كه دانشجو امن ترين و بهترين فضا را محل تحصيل خود بداند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع رودهن در رابطه با تجديد ميثاق با شهيد گمنام گفت: شهداي گمنام كساني هستند كه همه وجود خود و هستي شان را در طبق اخلاص گذاشتند و بعنوان سرباز روح اله از ميهن اسلامي شان دفاع كردند.

دكتر ايرانبخش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن ضمن بررسي و مقايسة دفاع مقدس و دفاع مطهر گفت: در آن دوره هشت ساله جنگ، دشمن با همه وجود حمله كرد و همه عزيزان به پا خواستند و لبيك گفتند و تا پاي جان افتخار آفريدند، ولي امروزه دوره دفاع مطهر است و به مراتب كار سخت تري پيش رو هست. بحث فرهنگي، بحث شبيخون فرهنگي، بحث جنگ نرم و مجموعه هشدارهايي كه مقام معظم رهبري داشتند همواره در اين كه دشمن جوان هاي ما و آموزه هاي ديني و فرهنگي ما را هدف گرفته است.

وي اظهار داشت: بخش اصلي عمر ما در ارتباط با مقوله علم و دانش است يك بخش از عمرمان را در جهت كسب علم و دانش مصرف كرديم و بخش ديگر را يقيناً در جهت زكات علم و دانش و بحث تعليم صرف كرديم.

رئيس واحد گفت:‌ والاترين استادان روحيه شاگردي خودشان را حفظ كردند سعي كردند، شاگرد باشند، بياموزند تا بتوانند نقش آفرين باشند پس بزرگ ترين شرافت معلم نقش آفريني خالصانه است که آن مجموعه كرامت هاي انبيا را با آن مثال مي زنند.

وي ارتقاء كيفيت آموزشي را به عنوان يك وظيفه ملي و وظيفه شرعي بر همه ای ما واجب دانست

رئيس واحد رودهن گفت: هدف ما بالا بردن روحيه نشاط و شادابي علمي است و درکناراین هدف دانشجوبتواند بهترين و امن ترين فضا را محل تحصيل خود بداند.

استاد دانشگاه افزود: تمام تلاشمان رامی کنیم که تا سال 1404 رتبه اول علمی را بدست آوریم . بايد فضا را به سمتی ببريم كه دانشجويان عزيز 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز در حال پژوهش و تحقيق، توليد دانش و انتقال دانش باشند. و اساتيد والامقام بتوانند با آن روحيه بزرگوارانه مثل يكي از والدينشان دانشجو را كاملاً‌جذب كنند و با فضاي تحقيق و آموزش هرچه بيشتر آشنا كنند.

دكتر ايرانبخش گفت:‌در بخش هاي مختلف بايد كرامت انساني افراد حفظ شود. و مجموعه حقوقي كه دانشجويان به گردن ما دارند به عنوان يك معلم و كسي كه مسير ايثارگري را انتخاب كرده است به خوبي ادا كنيم.

وي در بحث توليد علم گفت: مي دانيم كه در ايران توليد علم 11 برابر نرم جهاني است. قرار بود در سال 1404 در بحث توليد علم رتبه 1 منطقه را بين 25 كشور را داشته باشيم كه خوشبختانه به آن رسيده ايم ولي فراموش نكنيم كه در سند چشم انداز توليد علم، توليد فناوري و توليدثروت بايدبه سمت شركت هاي دانش بنيان برويم و مراكز رشد واحدهاي فناوري را در واحد تاسيس كنيم. توليد علم و فناوري را جدي بگيريم و به آن بپردازيم ، بايد به امر شناسايي هدايت و حمايت از نخبگان دانشگاهي بپردازيم. چون اقتدار علمي كشور باعث اقتدار در جنبه هاي اقتصادي و نظامي و ساير مسائل نيز خواهد شد.

رئيس واحد رودهن در پايان گفت: من دست همه اساتيد را مي بوسم و انشاءالله دست به دست هم بدهيم( دانشجو، كارمند و استاد) به همراه همدلي و همراهي كه مسئولين شهرستان و استان دارند بتوانيم يك دانشگاه معتبر داشته باشيم./س



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.