سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست سوره مهر؛

میانگین شمارگان کتاب در زمان کنونی هزار جلد است

مدیر حوزه هنری استان تهران با اشاره به ناهمگونی‌ عرصه ی نشر میزان شمارگان کتاب را هزار جلد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست سوره مهر با موضوع اقتصاد نشر که با حضور دکتر "محمد سرشار‌" همراه با اهالی رسانه برگزار شد، "محمد سرشار‌" با توضیحاتی در خصوص حوزه نشر گفت: صنعت نشر را به عنوان یک صنعت فرهنگی نمی‌توان از کلیه ی منظر‌ها یک جا مورد بررسی قرار داد به طوریکه باید از منظر اقتصادی، اجتماعی و ارتباطی به طور جداگانه بررسی کرد.


وی ادامه داد: فرآیند تولید و نشر کتاب از دیدگاه اقتصادی مسئله‌ی مواد اولیه ی که منجر به تولید می شود بسیار مورد اهمیت است که در وضعیت فعلی نشر کتاب و روش‌های قیمت گذاری آن صورت می گیرد.
وی با ارائه‌ی آماری در زمینه ی قیمت کتاب در زمان کنونی عنوان کرد در حال حاضر بسیت‌وسه درصد قیمت پشت جلد کتاب براساس جهانی کاغذ و مقوا تعیین می شود که رشد 25 درصدی کاغذ قیمت بالای کتاب را به دنبال خواهد داشت.
"سرشار‌" در رابطه با مشکلات عرصه‌ی نشر اظهار داشت: مشکلات در عرصه‌ی نشر فقط ناشی از اتفاقات سال گذشته بر قیمت کاغذ نیست بلکه یکی از مسائلی تاثیر گذار در این راستا نوع سیاست‌گذاری مانند سیاست تمرکز بر افزایش عناوین کتاب‌ها در چاپ اول و سیاست افزایش تعداد ناشران کتاب و در نظر گرفتن پیشران‌هایی مانند جمعیت و نبود حمایت از تاسیس شرکت های توزیع کتاب است.
رئیس حوزه هنری استان تهران در پایان افزود: هم اکنون رشد ناهمگون‌ در عرصه نشر کتاب و شمارگان متوسط دیده می شود و میانگین شمارگان در زمان کنونی هزار جلد است./ص
برچسب ها: نشست ، سوره ، مهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.