سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری؛

عملیاتی شدن طرح کلان شبکه ملی اطلاعات

در صدمین کمیسیون دائمی شورای عالی عتف به پیشرفت و عملیاتی شدن طرح کلان شبکه ملی اطلاعات بحث و اشاره شده است.

محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در صدمین کمیسیون شورای دائمی عتف که عصر امروز در سالن همایش های این وزارتخانه برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج این جلسه گفت: در ابتدای این جلسه به اهمیت طرح های کلان ملی ضرورت حمایت همه جانبه توسط دستگاه های اجرایی بحث شد چراکه این طرح ها نقش کلیدی در ارتقا شاخص علم وفناوری، شکست تحریم ها، هدفمندی پژوهش ها دارند.

وی افزود: ما از دولت و مجلس می‌خواهیم که عنایت ویژه ای نسبت به طرح های کلان ملی داشته باشند.

مهدی نژاد تصریح کرد: بحث دوم که در این جلسه مطرح شد پیشرفت طرح کلان شبکه ملی اطلاعات است که به شکل عملیاتی آماده شده و با توجه به همه ضرورتها به شکل علمی طراحی و پیاده سازی شده است و دانشگاه امیرکبیر به عنوان دانشگاه محوری و دانشگاه شریف و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی و سازمان اطلاعات به عنوان همکاران این طرح معرفی شدند.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این شبکه سامانه دسترسی نوری، سامانه چند رسانه‌ای، سامانه خدمات درگاهی و مرکز ملی داده از جمله محورهایی است که با راه اندازی این طرح هرچه بهتر محقق می شود چنانچه این طرح الگوی خوبی از طرح های کلان ملی را ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: در بخش بعدی از این جلسه به لیزر الکترون آزاد برای سامانه پیشرفت مغز دانش که در زیر مجموعه خودش قسمت های مختلفی را دارا از جمله مباحث دیگری بود که در این جلسه ارائه شد چنانچه کلیت این سامانه برای بحث های پزشکی، علوم پایه و فنی مهندسی و فاز اول آن شناسایی شده است.

وی در ادامه به طرح ملی توسعه رمز اشاره کرد و گفت: کمیسیون تخصصی نظر مساعدی در خصوص این طرح داشته‌اند چنانچه این طرح نیز با محوریت دانشگاه شریف تصویب و با همکاری دانشگاه های امیرکبیر و اصفهان محقق می‌شود./ع2

برچسب ها: فناوری ، اطلاعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.