سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی مطرح کرد

برگزاري مانور نظامي در راستاي تهديد امنيت رواني سوريه

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: برگزاری مانورهای نظامی در مواضع مرزي سوريه پيش از آنكه حمله نظامي باشد طراحي عملیات روانی است.

"مجید صفاتاج" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رزمایش نیروهای مسلح ترکیه در نزدیکی مرز سوریه گفت: برگزاری مانورهای نظامی در مواضع مرزي سوريه پيش از آنكه حمله نظامي باشد طراحي عملیات روانی است.

وي افزود: برگزاری اين مانورها برای به رخ کشیدن قدرت در مقابل همسایگان و یک عملیات بازدارنده در مقابل تهدیدها است كه به عنوان يك راهبرد از سوي نيروهاي مسلح تركيه دنبال مي‌شود.

صفاتاج ادامه داد: با توجه به اینکه ترکیه با همکاری عربستان، آمریکا، اسرائیل و غرب سعی در براندازی بعضی کشورهای عربی دارد، اما باز هم تسلیحات و تهدیدهاي گروه‌های در اقدام نظامي عليه نظام سوریه راه به جايي نبرد.

وي با بيان اين كه برگزاری مانور در مرز سوریه و قراردادن سامانه‌هاي موشکی در آنجا تلاشي است براي تهديد سوريه تا دست به اقدام نظامی علیه ترکیه نزند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: حمله اخیر اسرائیل و برگزاري این مانور، همچون قطعات پازلي است كه بايد در كنار هم چيده شود تا تاثيرات رواني مخربي را در سوريه داشته باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: هدیه ، مرزی ، ترکیه ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.