سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی انتقاد گسترده به پليس آمريکا به آزادي 3 زن ربوده شده پس از 10 سال

چهره‌ای نوین از پلیس آمریکا: ضعیف و نژادپرست

به دنبال افشاي ابعاد تازه‌ ای از ناکارآمدی پلیس آمریکا پس از پیداشدن 3 زن آمریکایی ربوده شده پس از 10 سال ، عضو حزب سبز ایالت جورجیا آمریکا در مصاحبه با پرس تي‌وي گفت: اين مسئله حاکی از اولویت بندی جرایم و به نوعی نژادپرستی در پلیس آمریکا است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه خبري پرس تي‌وي در مورد مسئله آزادی سه زن گروگان گرفته شده پس از 10 سال در شهر کليولند ، مصاحبه‌اي را با "بروس دیکسون" عضو حزب سبز ایالت جورجیا آمریکا انجام داده است.
در اين گفتگو دیکسون گفت: شاید به واقع سوالی که برای همه پیش می آید آن باشد که چرا در کشوری که دارای بیشترین نیروی پلیس در جهان است چنین مساله ای به وقوع می پیندد و شاید به سادگی نتوان برای آن علتی واحد توصیف کرد.


مشروح اين مصاحبه به شرح زير است: 
پرس تي‌وي: آقای دیکسون اول از همه، این خبر ، خبری بسیار خوب است که این زنان گروگان گرفته شده بالاخره آزاد شدند اما البته در همین حال پرسش این سوال جالب به نظر می رسد که چگونه می تواند چنین اتفاق متناقضی از سمت پلیس آمریکا روی دهد؟
منظورم این است که چرا در برخی موارد ،همچون مورد فوق ، بیش از یک دهه برای یافتن سه زن گروگان گرفته شده زمان صرف می شود حال اینکه در مواردی همچون بمبگذاری بوستون ما شاهد آن هستیم که در کمتر از یک هفته متهمان به این اتفاق پیدا شده و حتی به قتل می رسند و تمامی مدارک و شواهد مجرم بودن آنها نیز لز سوی پلیس آمریکا ارائه می شود؟

دیکسون: خوب،قطعا این سوالی است که بسیاری از مردم می پرسند.ایالات متحده آمریکا احتمالا بیش از هر کشور دیگری بر روی زمین دارای نیروی پلیس است اما بسته به اینکه مظنونین جرایم از چه طیفی (بعنوان مثال مسلمانان) باشند و اینکه آیا میتواند جرم صورت گرفته فوق دارای مسئله ای سیاسی باشد یا نه ،جرایم توسط پلیس آمریکا اولویت بندی می شوند.

پرس تي‌وي: فکر می کنید که ایمان و اعتقاد مردم آمریکا به نیروهای پلیس این کشور در حال گسترش است؟

دیکسون:خب ، فکر می کنم این موضوع بیشتر به این موضوع مرتبط باشد که شما چه کسی هستید.قطعا نوع برخورد پلیس ها در محله های فقیر،با ساکنین سیاه پوست یا لاتین بسیار متفاوت با مناطقی است که مردان سفیدپوست با درآمدهای کلان زندگی می کنند و قطعا کشف جرایم و رسیدگی به مشکلات اجتماعی در محله های آمریکایی تفاوت چشمگیری داراست.
شما در مناطق فقیرنشین هرچقدر هم خوب باشید بازهم مظنون تلقی می شوید و نمی توانید از پلیس این منطقه انتظار امنیت کامل را داشته باشید چراکه برای آنها چندان دارای اهمیت نیستید.بنابراین فردی که بعوان پلیس می خواهید در آمریکا بشناسید ، بستگی به درآمد، نژاد و مکان زندگی شما دارد و میزان اعتماد به پلیس در این کشور بین جوامع ان تفاوت چشمگیری داراست.

طبق ادعای پلیس آمریکا ، مامورین این ارگان امنیتی تحقيقات  زيادي درباره ناپديد شدن اين دختران جوان در ده سال گذشته کرده بوده اند  اما هرگز متوجه قرار داشتن این 3 زن گروگان گرفته شده در درون خانه نشده اند.فرد متهم به گروگان گرفتن این سه زن در شهر کلیولند آمریکا 52 ساله بوده که به شغل رانندگي اتوبوس اشتغال دارد.همچنين پليس آمریکا تنها يک بار در خانه فرد مجرم را در طی 10 سال گذشته را زده بوده اما پليس به علت آنکه کسي در را باز نکرده بود، خود را مستلزم پیگیری بیشتر نکرده است.
سوال دیگری که هم اکنون مردم آمریکا نگران اعلام آن از سوی پلیس آمریکا هستند ، آنست که آیا به جز 3 زن نجات یافته زنان گروگان گرفته شده دیگری نیز در این خانه بوده اند که در طی این مدت جان خود را از دست داده باشند؟


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.