سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوي كارشناسان سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور:

اختراع اولين دستگاه شبيه ساز آموزش عيب ياب خودرو در كشور

رئيس سازمان آموزشي فني و حرفه اي كشور گفت:با اختراع دستگاه شبيه ساز آموزش عيب ياب خودرو به دنبال تجاري سازي آن هستيم كه كشور عراق در اين خصوص مي تواند جامعه هدف باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران كوروش پرند در حاشيه مراسم اختتاميه اولين دوره آموزش مربيان كشور عراق در نشستي با اصحاب رسانه به بررسي وضعيت سازمان آموزش فني و حرفه اي پرداخت و گفت: در سال 91 سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور براي 5 سال ‌آينده، برنامه اي را تحت عنوان سند راهبردي مهارت و فناوري با 8 راهبرد، 27 سياست  و بيش از 250 برنامه تنظيم كرد.
وي افزود: اولين راهبرد اين سند كه به مرحله اجرا درآمد حضور موثر در عرصه هاي بين المللي است كه 3 سياست افزايش قابليت حضور در عرصه هاي بين المللي، ارتقاي جايگاه كشور در مسابقات جهاني و اعتباربخشي به آموزشها در سطح بين المللي را دنبال مي كند.
پرند در ادامه با تأكيد بر اينكه در اين راستا ديپلماسي مهارتي از سوي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور فعال شد تصريح كرد: ايران متولي 2 شيوه آموزشي در جهان اسلام و درحوزه آموزشهاي مهارتي شامل تربيت مربيان كشورهاي جهان اسلام و آموزشهاي مجازي و شبيه سازي شده است.
رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور افزود: در زمينه آموزش مربيان كشورهاي جهان اسلام ما برنامه اي دراز مدت را تهيه كرديم و تا كنون نيز موفق به آموزش مربيان كشورهاي مختلف از جمله افغانستان، اوگاندا، بروندي، تانزانيا شده ايم و امروز نيز شاهد پايان دور اول آموزشهاي 60 تن از مربيان عراقي هستيم.
پرند تأكيد كرد: آموزشهاي ارايه شده به هيأت 60 نفره عراقي در رشته هاي فناوري خودرو، جوشكاري، برق والكترونيك  بوده است و از هفته آينده نيز دوره هاي جديد براي 32 نفر ديگر از مربيان عراقي را در رشته هاي صنايع چوب، تأسيسات ، صنايع ساختمان و تراش فلز CNC  آغاز مي شود.
وي در ادامه به اختراع شبيه ساز آموزش عيب ياب خودرو از سوي كارشناسان اين سازمان اشاره و اظهار داشت: با اختراع اين دستگاه ما به دنبال تجاري سازي آن هستيم كه با  توجه به ظرفيت مناسب و نياز كشور عراق در اين خصوص مي توان از اين كشور به عنوان جامعه هدف استفاده كرد.
رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در پايان به استراتژي سازمان آموزش فني و حرفه اي خاطرنشان كرد: تربيت مربي، تدوين استانداردها و منابع آموزشي و تبادل تجربيات در حوزه هاي تخصصي فني و حرفه اي مانند آموزش روستائيان و مشاغل خانگي و راه اندازي آموزشگاه هاي آزاد در كشورهاي مختلف از برنامه هاي مهم و آتي ما در اين سازمان است./ل
برچسب ها: اختراع ، شبیه ساز ، عیب یاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.