سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنتي‌وار : تمام سطوح ارتش آمریکا با معضل فساد اخلاقی روبروست

پايگاه خبري، تحليل آنتي‌وار با انتشار مقاله‌اي به مسئله افزايش تجاوز جنسي به زنان در ارتش آمريکا پرداخت و فاش کرد که اين موضوع در تمام سطوح ارتش اين کشور وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،  آنتي‌وار مي‌نويسد: مسئله تجاوز جنسي در ارتش آمريکا به سمي تبديل شده که به  تمام حوزه ها و  شاخه‌ها سرايت کرده و به نظر مي‌رسد هر چه تعداد زنان ثبت‌نام کننده در ارتش بيشتر مي‌شود مسئله تجاوز جنسي هم بدتر مي‌شود.



درست در زماني که زنان ارتش ورود موفق خود به رسته‌هاي پياده نظام، زرهي و توپخانه را جشن مي‌گرفتند وزارت دفاع آمريکا اعلام کرد که تخمين مي‌زند شمار تجاوز جنسي در ارتش بيشتر از هميشه است.اما اين رقم بالا چه قدر است؟ 3000 مورد در سال؟

آنتي‌وار در مقاله‌اي به قلم "کلي بيوکار ولاهوس" به بهانه بازداشت يکي از مقامات ارتش آمريکا به اتهام تجاوز به عنف در حالي که خود مسئوليت جلوگيری از تجاوز به زنان را در نيروي هوايي بر عهده داشته ، مسئله تجاوز به عنف در ارتش آمريکا را مورد بررسي قرار داده و با اشاره به افزايش آمار قربانيان تجاوز در ميان زنان ارتش از برخي اعمال نفوذها در پرونده مجرمان و محکومان از سوي مقامات ارتش و لغو و نقض احکام صحبت می کند . 
يواس تودي مي‌نويسد: طبق نتايج بررسي‌هاي پنتاگون از هر ده نفر قرباني تجاوز جنسي در سال گذشته فقط يک نفر اقدام به شکايت کرده است. اين رقم در سال 2012 ، 3374 نفر بود که فقط سه هزار نفر آنها اقامه دعوا کردند در خلاصه‌اي از گزارش مکتوب پنتاگون عنوان شده، تعداد بسيار معدودي از قربانيان تجاوز جنسي که تصور مي‌شود در طول سال مورد تجاوز قرار مي‌گيرند، موضوع را مطرح مي‌کنند.  گزارش های منتشر شده فاش کرد که در حالي که تعداد مردان قرباني تجاوز جنسي از سال 2010 ثابت باقي‌مانده، ميزان قربانيان زن از يک مورد در 26 نفر به يک نفر در 16 نفر در سال گذشته افزايش يافته است.

آنتي‌وار پس از ارائه اين گزارش مي‌افزايد آنچه که در اين خصوص تکان دهنده است اين است که تعداد موارد اوليه تجاوز جنسي از 19 هزار به 26 هزار در سال گذشته رسيد و بخاطر داشته باشيد که اين‌ها فقط تخمين‌هايي است که وزارت دفاع ارائه کرده است. اين قربانيان يا با پول تطميع شده‌اند يا احتياط مي‌کنند، زيرا پنتاگون واقعا علاقه‌اي به بزرگ کردن اين آمار ندارد. با در نظر گرفتن مسئله زمان اين رقم بسيار بزرگ است: دو مورد ديگر از تجاوز جنسي که مربوط به نيروي هوايي است در يک روز گزارش شد.

نيروي هوايي از قبل هم هدف تحقيقات و بررسي‌هايي در خصوص تجاوز 12 مربي به کارآموزان زن در پايگاه لکلنر (lack land) در تگزاس قرار داشته است . يکي از اين مربيان به نام لوئيس واکر به 28 فقره اقدام مجرمانه ازجمله تجاوز به ده کار آموز متهم است او در حال حاضر دوران محکوميت 20 ساله خود را در زندان سپري مي‌کند.

روز گذشته هم فاش شد که حکم تجاوز يک افسر برگردانده شده حتي پس از آن که هئيت منصفه افسران نظامي او را مجرم شناخته و حکم او هم صادر شده بود.

مورد اول درماه فوريه رخ داد که ژنرال کريک فرانکلين فرمانده نيروي سوم هوايي در اروپا حکم تجاوز جنسي يک خلبان را تغيير داد و بر گرداند. آن مورد به دستور چاک هاگل وزير دفاع آمريکا در حال بررسي مجدد است. در مورد اخير ژنرال سوزان هلمز، در پرونده تجاوز جنسي کاپيتان متئو هررا که محکوم به تجاوز به يک افسر دون پايه در سال 2010 است، دخالت کرده و حکم او را لغو کرد.

مسئله ژنرال هلمز خشم سناتور مک کسکيل را که مسئله فاش نشده قبلي را مورد بررسي قرار مي‌داد برانگيخت و اين سناتور نحوه ارتقاء هلمز به سمت فرمانده بخش فضايي نيروي هوايي را در دست بررسي دارد.

آنتي‌وار مدتي است ک در خصوص تجاوز جنسي در ارتش آمريکا مطلب مي‌نويسد. کلي بيوکار ولاهوس، نويسنده اين مقاله مي‌پرسد چرا هنوز هم زنان در ارتش ثبت‌نام مي‌کنند؟





برچسب ها: تجاوز ، موفق ، امریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.