سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسی:

افتخارات ورزش ایران متعلق به جهان اسلام است

وزیر ورزش و جوانان کشورمان در دیدار با وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان برونئی تقویت روابط ورزشی و تعاملات فرهنگی به ویژه در حوزه جوانان را میان ایران و برونئی مورد توجه قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش وجوانان روز گذشته وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان برونئی با حضور در محل وزارت ورزش وجوانان با دکتر محمد عباسی دیدار و در خصوص چگونگی گسترش تعاملات ورزشی و فرهنگی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر ورزش و جوانان کشورمان در این نشست با اشاره به پیشینه مناسبات میان دو کشور ایران و برونئی ، آنرا مطلوب توصیف کرد وگفت: دو کشور از ظرفیتها و قابلیتهای بسیار بالایی در دو بخش جوانان و ورزش برخوردارند و می توان با بررسی وشناسایی این ظرفیتها، زمینه همکاری های بیشتر را فراهم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مشترکات دینی مهمترین دلیل پیوند میان ملت ایران و مردم مسلمان برونئی است، تصریح کرد: دشمنان امروز در تلاش هستند با خدشه وارد کردن به اتحاد مسلمانان ، میان شان تفرقه ایجاد کنند. بنابراین در برهه حساس کنونی، مسلمانان باید با هوش و درایت در کنار هم و در برابر دشمنان بایستند.

محمد عباسی همچنین دراین نشست با اشاره به اجلاس وزرای منطقه و با مثمر ثمر خواندن نتایج آن به ویژه در حوزه فرهنگ و موضوع جوانان اظهار داشت : من تصویر روشن و نتایج خوبی از این روابط و از این اجلاس می بینم.

وزیر ورزش و جوانان به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه ورزش و جوانان به ویژه به آنچه درالمپیک لندن توسط زنان و مردان ورزشکار کشور مان بدست آمد اشاره کرد و افزود: افتخارات کسب شده تنها متعلق به ایران نیست، بلکه آنچه در عرصه های مختلف علمی، سیاسی، ادبی و ورزشی بدست آمده را از آن دنیای اسلام می دانیم.

وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان برونئی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی میان دو کشور، از تنظیم تفاهمنامه همکاری توسط کشور متبوعش خبر داد و گفت: امیدوارم این تفاهمنامه موجبات تقویت و توسعه همکاری های بیشتر را میان دو کشور ایران و برونئی فراهم کند.

وی برگزاری اردوهای آماده سازی و دوره های مختلف آموزشی ورزشی در رشته های مختلف، اسنفاده از امکانات نرم افزاری وسخت افزاری دوکشور در حوزه فرهنگ و ورزش را بخشی از همکاری های ایران و برونئی دانست./زر
برچسب ها: عباسی ، ورزش ، وزیر ، دیدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.