سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

ارائه طرح پایش مراقبت های درمانی شیراز به عنوان الگوی برتر کشوری

دراجلاسیه معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی، طرح پایش مراقبت های درمانی شیراز(MCMC) به عنوان الگوی برتر ارائه خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نخستین جشنواره مرکز پایش مراقبت­های درمانی (MCMC) در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در بحث نظارت راهکارهای سنتی دیگر پاسخگو و مورد قبول مردم جامعه نیست و بدون تردید اگرهمزمان با توسعه فنی و الکترونیک ، حوزه نظارت رشد نکند مشکل­آفرین خواهد شد.
سید سجاد رضوی گفت: ما باید در سطح کلان برای توسعه نظارت و پایش تلاش کنیم زیرا توسعه همه جانبه بدون اعمال نظارت ، موجب هرج و مرج در هر حوزه خواهد شد.
وی بازگویی مشکلات و انتقادهای مردم از مراکز درمانی را موجب تخلیه روحی و روانی دانست و افزود: پیگیری­های مستمر شکایت های مردم از حوزه سلامت، بهداشت و درمان ، مردم را به روند دنبال شدن اصولی کار و فعالیت دراین حوزه امیدوارتر خواهد کرد.
مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هماهنگی الکترونیکی برای اعزام بیمار به بیمارستان­ها نیز از دیگر مزایای این طرح است و همراه با ورود بیمار به مرکز درمانی ، زیر ساخت های لازم مهیا می شود و روند درمان بیمارنیز شتاب بیشتری می­گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم دراین آیین گفت: رضایت مردم و آسایش و رفاه اجتماعی در امر درمان یکی از دستاورد های طرح پایش است .
محمد هادی ایمانیه بیان کرد: بدون تردید راه­اندازی سامانه گسترده پایش مراقبت­های درمانی در جلب نظر مردم و آسایش و رفاه بیماران مؤثر خواهد بود.
وی به کاهش مرگ و میر مادران باردار اشاره کرد و گفت: نجات جان یک انسان نجات جان همه انسان­هاست، و راه­اندازی سامانه پایش موجب اطلاع­رسانی دقیق از وضعیت بیمار و در نهایت کاهش مرگ و میر مادران باردار شده است.

اجلاسیه معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی ظرف چند روز آینده در تهران برگزار می شود./س

برچسب ها: طرح ، پایش ، برتر ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.