سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوروش زارعی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگو با جشنواره پرچم:

معجزه هنر این است که هر ایده ای را ماندگار می کند

فعالیت هایی چون جشنواره پرچم که به منظور پاسداشت عناصر هویتی برپا می شود را می توان در تمام رشته های هنری اعم از سینما، تلویزیون، تئاتر، نقاشی، مجسمه سازی، گرافیک، موسیقی، نقاشی و ... متجلی ساخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره پرچم؛ کوروش زارعی بازیگر نقش «لاوی» در سریال یوسف پیامبر (ص) عنوان کرد: تمام فیلم های هالیوودی حتی در فیلم های درجه سه و چهار در بیش از 10 پلان، پرچم امریکا در نماهای بسته و یا باز نمایش می دهند حتی نشان دادن پرچم امریکا را در تمام تولیدات، بر خود واجب میدانند چنین نگاه و دیدگاهی باید در فعالیت های هنری ایران نیز دیده شود تا عناصر هویتی ایرانی و اسلامی کمرنگ نشود.



وی در پاسخ به این سوال که برپایی جشنواره پرچم تا چه اندازه می تواند در  پررنگ کردن عنصر هویتی ملی و اسلامی مان نقش موثر داشته باشد، بیان داشت: این نگاه نو و رویکرد جدید فرهنگی به پرچم قابل تقدیر است باید در تمام حوزه ها علاوه بر سازمان فرهنگی هنری شهرداری نهایدنه شود تا رنگ مقدس پرچم ایران ، آرم منقوش «الله» بر آن و سمبل جمهوری اسلامی ایران فرهنگ سازی شود. جشنواره پرچم اگر به درستی تعریف شود و مسیر خودش را طی کند یکی از جشنواره های پرمحتوای ملی خواهد شد.
وی با تاکید بر اهمیت بخش کودک و نوجوان جشنواره پرچم اضافه کرد: کودکان به دلیل داشتن ذات پاک، بی آلایش و صیقلی ، تربیت و تعلیم پذیری بیشتر از بزرگسالان است. اگر بر این نسل و این قشر کم سن و سال جامعه کار فرهنگی صورت گیرد، این مفاهیم در ذهن و وجود آنها نهادینه خواهد شد.
مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان تهران درباره اهمیت جایگاه پرچم در عرصه های فردی و اجتماعی کشور تصریح کرد: یک اتفاق زیبا و جالبی که در پایتخت رخ داده و باید به عنوان یک رویکرد حسنه در شهرهای دیگر نیز تکرار شود، این است که در اقصی نقاط تهران، پرچم های بزرگی برافراشته شده که باعث غرور ملی می شود. بنابراین هنگامی که در جای جای تهران بزرگ سر می چرخانید، پرچم مقدس و پرافتخار جمهوری اسلامی را می بینید.
بازیگر سریال مختارنامه در پایان خاطر نشان کرد: برافراشتن پرچم ایران نه تنها در سطح شهر بلکه در موفقیت های برون مرزی چون عرصه های ورزشی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علمی نیز باعث فخر و مباهات هر ایرانی می شود.
علاقه‌مندان برای شرکت در نخستین جشنواره پرچم تا سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فروس، دبیرخانه جشنواره پرچم ارسال کنند.
همچنین شماره تلفن 02144031160 و سایت www.parcham-farhangsara.com برای کسب اطلاعات بیشتر در نظر گرفته شده است./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.