سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هلال‌احمر سراوان:

پایگاه امداد و نجات سراوان بزرگ‌ترین پایگاه در سیستان و بلوچستان است

رئیس هلال‌احمر سراوان گفت: بزرگ‌ترین پایگاه امداد و نجات در سطح استان سیستان و بلوچستان است.



 
به گزارش خبرگزاری گروه استانها باشگاه خبرنگاران از سراوان، فرماندار سراوان، پیش از ظهر امروز در دیدار با امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان به مناسبت هفته هلال‌احمر و صلیب سرخ ضمن تبریک این هفته اظهار داشت: عزیزان امدادگر در صحنه‌های حساس و اورژانسی خود را به خطر انداخته و برای نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کنند.

محمدشریف خالقی افزود: در جمعیت هلال‌احمر افرادی را می‌بینیم که با تلاش و از خودگذشتگی و بدون هیچ چشم‌داشتی در راه کمک به همنوعان خود فعالیت کرده و در حوادث به صورت جدی حضور پیدا یافته و تنها به دنبال معنویت کار بوده و هستند.

وی به حادثه اخیر زلزله شهرستان سراوان اشاره کرد و بیان داشت: در این زلزله 7.7 ریشتری لطف بیکران خداوند ذوالجلال شامل حال مردم سراوان شد و این زلزله به رحمت و عبرت درست مبدل که جا دارد شکرگزار خداوند متعال باشیم.

فرماندار سراوان ادامه داد: در این زلزله اخیرحتی یکنفر تلفات جانی نداشتیم و نقش بی‌بدیل نیروهای امدادگر هلال‌احمر در بخش‌های امدادی و مراقبتی بسیار خوب بود که جای تقدیر و تشکر را دارد.

خالقی یک امدادگر را یک نیروی توانمند معرفی کرد که می‌تواند در تمام عرصه‌ها مؤثر باشد و در سخت‌ترین میدان‌های بحرانی و حادثه‌ای با تجربه و ایمان خویش به اهداف متعالی برسد.

وی اضافه کرد: در مواقع حوادث و بحران‌ها هر کسی سعی دارد از میدان خطر و حادثه دور شود در حالی که امدادگران هلال احمر در این صحنه‌ها حضور گسترده یافته و به کار امداد و نجات خود می‌پردازند.

فرماندار سراوان در ادامه به مسئله مهم انتخابات امسال اشاره کرد و گفت: همان طوری که گسترده و چشمگیر در بحث زلزله حضور یافتید با حضور حداکثری خود و با تشویق همکارانتان و مردم منطقه و شهرستان باز در صحنه انتخابات به صورت حماسی وارد شوید و نمره اول کار را از آن خود کنید.

در ادامه سید منصور بزرگزاده معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار سراوان هم در این دیدار با تبریک این روز به همه امدادگران هلال‌احمر یادآور شد: همان طوری که شما عزیزان در زلزله اخیر شهرستان ظاهر شدید، امیدواریم در مانورها و اتفاق‌ها هم همیشه سالم و تندرست باشید.

رئیس هلال‌احمر شهرستان سراوان هم در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این شهرستان گفت: در زلزله 7.7 ریشتری سراوان، امدادرسانی از سوی نیروهای امدادرسان به نحو احسن صورت پذیرفت و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

بهمن دهواری خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال، طرح «همای رحمت» را در سطح شهرستان اجرا خواهیم کرد.

وی بیان داشت: همچنین طرح‌های عمرانی از جمله طرح مرکز امور جوانان هلال‌احمر با 800 متر مربع زیربنا و طرح مجتمع دانش‌آموزی «هلال اندیشه» را در حال ساخت داریم که برای اتمام آن نیاز به تأمین اعتبار است.

رئیس هلال‌احمر سراوان گفت: در شهر جالق نیز تمام امکانات و تجهیزات هلال‌احمر مستقر است فقط باید از سوی مسئولان استانی رئیس این پایگاه مشخص شود تا هرچه زودتر به فعالیت خود ادامه دهد.

دهواری خاطرنشان کرد: پایگاه امداد و نجات سراوان بزرگ‌ترین پایگاه با 800 متر مربع زیربنا در سطح استان است که این پایگاه از نظر مهندسی در شهرستان مقام اول را کسب کرده و جزو طرح‌های ممتاز است./ش

برچسب ها: پایگاه ، امداد و ، نجات ، سراوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.