سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحليل‌گر آمريکايي:

امپرياليست غرب؛ غرق در فساد اخلاقي

به دنبال افشاي ابعاد تازه‌اي از فساد جنسي در ارتش آمريکا، يک تحليل‌گر آمريکايي مسائل سياسي در مصاحبه با پرس تي‌وي گفت: اين مسئله نشان دهنده فساد اخلاقي کل امپرياليست غرب است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي‌وي شبکه خبري پرس تي‌وي، در مورد مسئله بازداشت مسئول جلوگيري از تجاوز به زنان ارتش آمريکا در نيروي هوايي، به اتهام تجاوز جنسي، مصاحبه‌اي را با "آلن رولند" تحليل‌گر مسائل سياسي انجام داده است.


در اين گفتگو رولند گفت: فساد جنسي در ارتش آمريکا نشان دهنده آن است که کل ارتش از فرماندهان و مقامان عالي رتبه گرفته تا پايين دچار فساد اخلاقي هستند.

مشروح اين مصاحبه را به شرح زير است: 
پرس تي‌وي: اين وضعيتي که در آن فردي که در اصل مسئول محافظت از اعضاي نيروي هوايي از تجاوز به عنف بوده، خود متهم به تجاوز مي‌شود هولناک و عجيب است. دقيقا مسئله چيست؟ آيا اين موضوع در ارتش آمريکا اپيدمي است؟

رولند: اين مسئله نشان دهنده اين حقيقت است که امپرياليست غرب، امپرياليست آمريکا در وضعيت فساد اخلاقي قرار دارد و وقتي اين اتفاق مي‌افتد يعني اين که خرابيها و نواقصي در کل سيستم وجود دارد.

در سال 2010 نوزده هزار مورد تجاوز جنسي در ارتش وجود داشت و فقط 13 درصد آن گزارش شد. بنابراين من از نقطه عميق‌تري به اين مسئله نگاه مي‌کنم و مي‌گويم سربازان و ارتش ما به همراه کل کشوور به تدريج دچار فساد اخلاقي مي‌شوند.

اين‌ها علائم و نشانه‌هايي است که از رياست و سران کشور گرفته تا به پايين مشاهده مي‌شود و هيچ موردي بهتر از جنگ ويتنام نيست که در آن مردم افسران خود را مي‌کشنند و همه نوع خشونت و وحشيگري در آن وجود داشت.

همن مسئله در عراق هم اتفاق افتاد. بنابراين جاي تعجب نيست کل مجموعه صنايع نظامي آمريکا در اوج فساد اخلاقي قرار دارد.

پرس تي‌وي: ما در مورد تجاوز به عنف صحبت مي‌کنيم در بين رسته‌هاي نظامي، نظاميان مرد همکاران زن خود را مورد تجاوز قرار مي‌دهند، اما آنچه که اين مسئله را بيشتر مطرح مي‌سازد اين است که آنها در کشورهاي خارجي مانند افغانستان، يا عراق که شما هم به آن اشاره کرديد مرتکب اين تجاوزها مي‌شوند. به نظر شما اين اقدامات براي ساکنان بومي اين کشورها چه معني دارد؟ آنها هم قرباني بعدي اين افراد مي‌شوند؟

رولند: البته، قطعأ. وقتي شما خودتان را دوست نداريد  و هيچ چيز برايتان ارزشي ندارد و واقعا بخاطر کساني که اطرافتان هستند نمي‌جنگيد، دوست داريد او را بکشيد و يا همچنين به او تجاوز کنيد.
بارزترين ويژگي نظاميان مبتلا به بيماري رواني استرس پس از ضربه (ptsd) احساس بي‌ارزشي به خاطر کارهايي است که در آنجا انجام داده‌اند است من به عنوان يک روان درمانگر، هميشه با اين مسئله سر و کار داشته‌ام و سعي کرده‌ام سربازان و نظاميان بخاطر آنچه که در عراق، افغانستان و ويتنام انجام داده‌اند خود را ببخشند.


برچسب ها: امپریالیست ، فساد ، ارتش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.