سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

نیروی انتظامی بستر نشاط سیاسی را فراهم می کند/ اجرای طرح گشت ارشاد ربطی به تبلیغات کاندیداها ندارد

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تامین کامل انتخابات و اجرای طرحهای ویژه گفت: تمام تلاش نیروی انتظامی در راستای ایجاد آرامش انتخاباتی و بسترسازی در راستای ارتقای نشاط سیاسی در جامعه است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،سردار اسماعیل احمدی مقدم پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران کرمانی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در رابطه با تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مورد انتخابات نیروی انتظامی با آمادگی کامل خود را برای تامین حدود 67 هزار مرکز رای گیری که البته با مراکز تجمیع و فرمانداری ها این رقم شاید مثلا هزار یا دو هزار هم اضافه تر شود اعلام کرده است.

وی افزود: نقاطی که نیروی انتظامی باید حفاظت کند به جز امنیت عمومی شهرها و معابر که  برنامه ریزی گسترده ای کرده ایم با بسیج همه امکاناتمان و تلاشمان این است که انتخابات امن وآرام انجام شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: کشور در حال حاضر شرایط امنیتی مناسبی دارد و دارای آرامش نسبی است و تلاش ما در این است تا با طرح های آرامش اجتماعی بتوانیم باز احساس امنیت را در کشور گسترش دهیم و با افزایش فعالیت هامان در دوره تبلیغات نامزدها بتوانیم در واقع اجتماعات آن ها را حمایت امنیتی کنیم و مراقبت کنیم تا حاشیه ای ایجاد نکنیم که امنیت کامل باشد تا مردم بتوانند در نشست ها و میتینگ ها و اجتماعات با نشاط سیاسی حضور پیدا کنند که مقدمه  یک انتخابات خوب و پرشور و گسترده باشد و نیروی انتظامی تمام همت خود را برای تامین امنیت انتخابات به کار گرفته است تا انشاءا... انتخابات امنی را در پیش داشته باشیم.

طرح گشت ارشاد ربطی به تبلیغات انتخاباتی ندارد

سردار مقدم در پاسخ به سئوال دیگر یکی از خبرنگاران در رابطه با نقش گشت ارشاد و طرح های پلیس در انتخابات گفت:  نیروی انتظامی صرف نظر از مواضع و رفتارهای سیاسی که خصوصا در آستانه انتخابات نامزدها تصور می کنند که بعضی وعده ها موجب اقبال مردم می شود نیروی انتظامی نمی تواند اینطور فکر کند چرا که باید وظایف قانونی خود را تعقیب کند و تحت تاثیر انتخابات و غیر انتخابات هم قرار نمی گیرد.

وی گفت: طرح های امنیت اجتماعی و اخلاقی ما نیز مربوط به مقطع انتخابات نیست همه ساله این برنامه را داریم و احساس امنیت را که در کشور در اسفندماه بررسی می کنیم پیمایشی که همه ساله به روش علمی داریم و  مطالبات حوزه نظم و امنیت مردم برای ما کاملا شفاف و مشخص است مثلا در کرمان اگر 8 سال پیش مسئله گروگان گیری و کاروان های مواد مخدر بوده است اما امروز نگاه کنید سرقت خرد یا اعتیاد مسئله است لذا ما باید پاسخگو به مطالبات مردم باشیم. مهم ترین مطالبه مردم که ما در پیمایشمان انجام دادیم تقریبا با 59 یا 60 درصد مربوط به مواد مخدر اعم از معتادان ولگرد و مواد فروشان و 54 درصد مربوط به موضوع امنیت اخلاقی است که مردم مطالبه دارند اما سرقت رقمی پایین تر در مرتبه بعد از امنیت اخلاقی قرار دارد. البته طبیعی است که در حوزه  امنیت اخلاقی همانطور که عده ای خیلی موافق هستند خیلی ها هم موافق نیستند و نیروی انتظامی هم نمی تواند توجه  به موافقت ها یا مخالفت ها کند و باید مجموعه نیازها متناسب با حوزه جغرافیایی را در نظر بگیرد و به وظیفه قانونی خود عمل کند.

وی گفت: من فکر می کنم که نامزدها هم آن چیزی که برایشان موجب اقبال در انتخابات می شود پایبندی به قانون است یعنی اگر ما شعار بدهیم که پایبند به قانون هستیم این ها همه ذیل آن است حالا گشت ارشاد یا غیره یک روش است، ما باید بگوییم که ابتدا ارتقاء اخلاقی در جامعه مطلوب است یا خیر ؟ صرف نظر از روش ها، و اگر روش ها دچار اشکال بود طبیعی است که مورد تجدید نظر قرار می گیرد از روش های بهتری استفاده می شود که خود ما هم تاکیدمان همواره بر اقدامات فرهنگی است.

وی در انتها گفت: اقدامات فرهنگی صِرف نمی تواند چاره ساز همه مسائل باشد لذا طبیعتا چربش بخش فرهنگی بر بخش انتظامی باید حتما وجود داشته باشدو مااستقبال می کنیم که دستگاه ها و مسئولان فرهنگی در این حوزه ورود قوی تری داشته باشند.

امنیت در کرمان ارتقا یافته است/ کرمان از استانهای مطرح کشور است

سردار مقدم در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در رابطه با ارتقاء امنیت استان کرمان گفت: استان کرمان امروزه  خوشبختانه از شاخص های امنیتی مناسبی برخوردار است و در رده استان های نسبتا امن کشور قرار دارد و در بسیاری از شاخص های جرم نیز از میانگین های کشور وضع بهتری را داراست.

وی بیان داشت: متاسفانه در دوره های قبل در استان کرمان  شاهد درصد بالای جرائم خشن بوده ایم و به مراتب احساس ناامنی نیز بالا بوده است ، خوشبختانه امروزه عبور کاروان های قاچاق مواد مخدر و در گیری ها مخصوصا در جنوب استان به نازل ترین سطح خودش رسیده است و می توانیم بگوییم بخش مهمی از مسیر مواد مخدر تغییر و مسیرهایی غیر از استان کرمان پیدا کرده است که بخشی از آن مربوط به تلاش های همکاران ما در استان کرمان است و بخشی هم اقدامات بستن مرز مخصوصا در نیمه شمالی استان سیستان و بلوچستان که روی این استان تاثیر گذاشته است.

وی گفت: سرقت در این استان روزانه 50 فقره صورت می گیرد که این حدود در کشور اگر هزار و 800 یا هزار و 900 متغیر باشد در روز رقمی نزدیک به یک سی و پنجم یا یک چهلم سرقت های کشور در استان کرمان است در حالی که جمعیت در اینجا یک بیست و پنجم کشور است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: پیشرفت در این سال ها به سهم استان های دیگر در استان کرمان خیلی خوب بوده است و تنها در جرم قتل تا حدی هنوز از میانگین کشوری بالاتر است گرچه در سال های اخیر بهبود خوبی پیدا کرده است و از آن جهت که قتل ها عمدتا در این استان جنایی نیست و بعد از نزاع،  درگیری، اختلافات، انتقام و غیره عمدتا به وقوع می پیندد امیدواریم دستگاه های فرهنگی استان روی این موضوع سرمایه گذاری کنند و بتوانیم شاهد کاهش خشونت و نزاع و دعواهای خشن باشیم.

وی گفت: استان کرمان امروزه به عنوان یک استان امن در کشور مطرح است و از نظر شاخص ها چیزی در حدود میانگین هاست و احساس امنیت نیز در یک دهه گذشته در استان در حال ارتقاء بوده است و همین مسیر را تکمیل می کنیم و  این بازدیدها باید نتیجه اش این باشد که خلاء ها را برطرف کنیم و از نظر امنیتی و انتظامی استان را تقویت کنیم که این مظاهر ناامنی در اینجا هم به کنترل در بیاید.

برچسب ها: سیاسی ، طرح ، گشت ارشاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.