به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان از کاشان بهروز مینایی دیروز در مراسم افتتاحیه دومین دومین دوره مسابقات ملی بازیسازی رایانهای (۲۰۱۳ (IRANGDC در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: تولید این میزان بازی به طور قطع و یقین مرهون تلاشهای علمی شما دانشجویان مبتکر و دارای ایده و خلاق حاصل می شود که می تواند بازی های معتبر و بین المللی همسنگ بازی سازان خارجی متناسب با فرهنگ اسلامی را طراحی و تولید کند.
وی، تامین بودجه ها و اعتبارات توسط مسئولان برای ساخت این بازیها را تاکید کرد و گفت: عملیاتی شدن تولید 50 درصدی بازیهای رایانه بومی تا سال 1404 منوط به مساعدت و حمایت مالی مسئولان را می طلبد.
رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در ادامه با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات ملی بازیسازی رایانهای در دانشگاه آزاد کاشان گفت: تیمهای شرکت کننده در این دوره از رقابتهای 48 ساعته حضوری می توانند تلاشهای خود در این دقایق را با تولید محصولاتی درخور و قابل استفاده در بازارهای موبایل و اپل به ثمر رسانند.
مینایی با آرزوی موفقیت و تولید بهترین بازی ها با موضوعات مشخص شده توسط تیمها در دو لیگ دانشجویی و آزاد این دوره از رقابتها گفت: تیمها با تلاش و همفکری جمعی خود تا زمان خاتمه مسابقه می توانند محصولاتی را طراحی و تولید کنند که خروجی آن قابل استفاده و یا مقدمه ای برای تولید یک بازی بزرگ باشد.
دکتر مینایی عدم اکتفا به طراحی بازی توسط دانشجویان مختص این مسابقات را تاکید کرد و گفت: انتظار می رود آثار و برکات این تلاش علمی جمعی نسل جوان ، فرهیخته ، متعهد و توانمند کشور فتح بابی برای تولید و تجاری سازی بازیهای بزرگ وکلان شود.
رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای شعار نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری را یادآورشد و گفت:طراحی و ساخت بازیهای رایانه ای با محوریت عناصر بومی و مذهبی کشور به عنوان یک رسانه فرهنگی در بین رسانه ها سیاسی ترین و اقتصادی ترین حماسه است.
مینایی تصریح کرد:تولید بازیهای رایانه ای با ابعاد هنری، صنعتی و آموزشی آن و بر اساس فرهنگ و عقاید ملی مذهبی کشور در مقابله با تهاجم رسانه ای غرب در این حوزه مصداق خلق حماسه سیاسی و اقتصادی است.
وی افزود: اکنون که غرب تمام مقاصد سیاسی و مبارزات فرهنگی خود علیه ایران و نظام مجمهوری اسلامی را در قالب رسانه بویژه از طریق بازیهای رایانه ای طراحی و اجرا می کند بازی سازان کشور می توانند ما با تولید بازیهای متناسب با فرهنگ و عقاید اسلامی در مقابله با این حرکت ضد اسلامی و فرهنگی آنها علاوه بر مبارزه متقابل گام بلندی در راستای تجاری سازی و اشاعه این بازیها با فرهنگ اسلامی در سراسر دنیا بردارند.
گفتنی است دومین دوره مسابقات ملی بازیسازی رایانهای (۲۰۱۳ (IRANGDC با حضور رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در قالب رقابتهای 48 ساعته حضوری از دیروز 17 اردیبهشت ماه آغاز شد و تا روز نوزدهم اردبیهشت ماه سالن سپیده کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان به پایان می رسد./س