سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

رصد 1500 سایت برای جلوگیری از وقوع جرایم انتخاباتی

معاون امور اجتماعي دادگستري خراسان‌رضوي گفت: پرهيز از فتنه، از ملاك‌هاي كارگروه ستاد پيشگيري از وقوع جرائم انتخاباتي است و در این راستا از رصد 1500 سایت برای جلوگیری از وقوع جرایم انتخاباتی خبر داد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، امير مرتضوي در پنجمين نشست اخلاق انتخاباتي و انتخابات اخلاقي اظهار كرد: در ستاد پيشگيري از وقوع جرائم انتخاباتي چند موضوع ملاك قرار گرفته كه از مهم‌ترين اين موضوعات قانون و قانون‌مداري است و اين امر براي ستاد يك اصل است.
وي تصريح كرد: اخلاق انتخاباتي نيز از محورهاي كاري ستاد است و كارگروه رسانه و مطبوعات به عنوان خط قرمز جدي به اين مقوله ورود پيدا كرده و در قالب يك منشور اخلاقي اين موضوع ارائه شده است.
به گزارش مهر، مرتضوي يادآور شد: انسجام و وحدت، حضور حداكثري مردم در انتخابات و پرهيز از فتنه و بحث‌هاي انحرافي از ديگر موضوعات محوري و ملاك‌هاي كارگروه ستاد پيشگيري از وقوع جرائم انتخاباتي در سال جاري است.
وي با بيان اينكه ستاد پيشگيري از وقوع جرائم انتخاباتي كميته بررسي تهديدات و چالش‌هاي انتخابات و رصد فضاي مجازي را در سطح استان تشكيل داده است، افزود: اين ستاد از مدت‌ها پيش فعاليت خود را آغاز كرده است.
وي سپس از رصد هزار و 500 سايت داخلي و خارجي خبر داد و افزود: كميته رصد فضاي مجازي سايت‌هاي داخلي و خارجي را رصد مي‌كند.
معاون امور اجتماعي دادگستري خراسان‌رضوي ادامه داد: اين ستاد يك پيامك تخريبي در يكي از شهرستان‌هاي استان را پيگيري كرده و به زودي پرونده‌اي در اين خصوص تشكيل مي‌شود.
وي عنوان كرد: در بحث انتخابات رياست‌جمهوري اگر نامزدي تخلف كند كميته‌اي در تهران تشكيل مي‌شود كه شوراي نگهبان، وزارت اطلاعات، سپاه و نيروي انتظامي در آن عضويت دارند و اگر گزارشي از تخلف و تبليغات خارج از موعد كانديداها دريافت شود، در مورد آن تصميم‌گيري مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه درانتخابات شوراها نيز همه مسائل مديريت مي‌شود، گفت: بررسي صلاحيت كانديداهاي شوراي شهر تمام شده است.
معاون امور اجتماعي دادگستري خراسان‌رضوي بيان كرد: هيئت نظارت بر انتخابات شوراهاي شهر با رياست‌جمهوري كاملا متفاوت است؛ چراكه انتخابات رياست‌جمهوري را شوراي نگهبان و انتخابات شوراي شهر را مجلس عهده‌دار است و سه نفر در استان اين مقوله را مديريت مي‌كنند.
وي از وقوع سه مورد تخلف انتخاباتي از سوي اعضاي شوراي شهر خبر داد و گفت: سه مورد تخلف انتخاباتي از سوي اعضاي شوراي شهر گزارش شده و رسيدگي به تخلفات انتخاباتي در حوزه كاري هيئت نظارت است و در اين راستا دستگاه قضايي به جرائم انتخاباتي رسيدگي مي‌كند.
توزيع كتاب منشور حقوقي انتخابات رياست‌جمهوري و شوراي شهر
وي با اشاره به توزيع كتاب منشور حقوقي انتخابات رياست‌جمهوري و شوراي شهر بيان كرد: كتابي به عنوان منشور حقوقي انتخابات در حوزه انتخابات رياست‌جمهوري و شوراي شهر در حال آمادگي نهايي است و ميان تمامي دستگاه‌هاي مرتبط و نامزدها توزيع مي‌شود.
وي سپس در خصوص تبليغات پيش از موعد كانديداها بيان كرد: تبليغات زودرس كانديداها از سوي شوراي نگهبان در روند تاييد صلاحيت‌ها بررسي مي‌شود واگر مشخص شود كه سخنراني‌ها و سفرهاي كانديداها مصداق تبليغات است، به تهران اعلام خواهد شد.
مرتضوي با اشاره به تخلف‌هاي پيامكي كانديداها بيان كرد: در هنگام ممنوعيت تبليغاتي به مخابرات اعلام شده كه اين پيامك‌ها مديريت و كنترل شوند.
معاون امور اجتماعي دادگستري خراسان‌رضوي ادامه داد: با پيام‌هاي تبليغي كه در آن شخصيت فرد تخريب شود، برخورد صورت مي‌گيرد/س

برچسب ها: جرایم ، انتخاباتی ، رصد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.