سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان وزارت بهداشت:

بیماران خاص از هدفمندی يارانه ها اعتبار می گیرند

رئیس معاون وزارت بهداشت گفت: درخواست کرده ایم اعتباراتی از هدفمندی یارانه ها به حوزه درمان بیماران خاص اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران دکتر امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت در اولین مدرسه بهاره تالاسمی ایران که  در  هتل رامسر ‌آغاز  به کار کرد با بیان اینکه در سالهای اخیر برنامه های مهمی در بستر حمایتی برای بیماران خاص  به ویژه تالاسمی اجرا کرده ایم گفت: این برنامه های همیشه  رو به جلو بوده و باید تلاش کنیم برای آینده قدم های جدی تری بداریم.

وی با اشاره به اینکه باید اقدامات جدی برای پیشگیری های ثانویه و حمایت از بیماران از افزایش طول عمر و زندگی با کیفیت داشته باشیم  ادامه داد: طی سال 91 با مشکلات زیادی که ناشی از تحریم ها بودند مواجه بودیم ولی به همت همکاران خطشه ای در برنامه ها ایجاد نشد.

معاون درمان و وزارت بهداشت تصریح کرد: در سال 92 علاوه بر اعتبارات معلول بیماران خاص که هزینه می شود درخواست کرده ایم که اعتبارات از هدفمندی یارانه ها برای این حوزه اختصاص یابد.

امامی رضوی با اشاره به اینکه روز گذشته اختصاص 10 درصد از هدفمندی رایانه نه در کمیسیون تلفیق تصویب شده اظهار کرد: امیدواریم این موضوع در صحن مجلس نیز تصویب شود  تا   در این راستا بیش از گذشته به بحث ایجاد مراکز جامع برای بیماران خاص پرداخته شود.

وی ادامه داد: سال 89 ایجاد 20  مرکز جامع درمان بیماران خاص  مطرح شد  که به دلیل عدم تحقق اعتبارات به این هدف نرسیده ایم

رضوی در ادامه  با اشاره به اینکه  اگر دانشمندان ما در حوزه فناوری دارویی تلاش نمی کردند دچار کمبود دارو می شدیم ادامه داد: با پیش بینی ها ی انجام شده  و تلاش شرکتهای داخلی نزدیک 100 درصد نیاز این حوزه  در داخل کشور تامین شد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: امیدواریم در سال 92 با افزایش تولید و کیفیت تولید داخلی نیازی به داروهای داخلی نداشته باشیم و تمام نیاز خود را با محصولات با کیفیت داخل تامین نمایم.

وی در پایان با بیان اینکه با اصلاح سبک زندگی  و برخورداری از زندگی ایرانی اسلامی  با  توجه به دستوارت مکتب اسلامی می توانیم سبک زندگی مناسبی داشته باشیم خاطر نشان کرد: تمام دستورات این حوزه از جمله توجه به تغذیه نحوه فعالیت در این مکتب اشاره شده است./ع2
برچسب ها: بیمار ، دارو ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.