سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد و هشدار اکوادور به سفير آمريکا

"ریکاردو پاتانیو "، وزیر خارجه اکوادور روز سه شنبه در نشستی خبری "آدام نام"، سفیر آمریکا در این کشور هشدار داد و از وی خواست تا به حاکمیت اکوادور احترام بگذارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تله سور ، وزیر خارجه اکوادور اظهارات سفیر آمریکا در رابطه با مطبوعات این کشور را نوعی بی احترامی خواند.
وزیر خارجه اکوادور خطاب به"نام"گفت: "شما آقای نام تنها می توانید تا نشست‌هایی سیاسی ،اقتصادی، اجتماعی و همکاری میان آمریکا و اکوادورو را برگزار کنید اما نمی توانید در امور داخلی کشور ما دخالت کنید و در رابطه با این مسائل اظهارنظر کنید."
پاتینیو در این نشست عکس‌العمل دقیق کشور در مقابل اظهارات سفیر آمریکا را به طور دقیق بازگو نکرد اما اعلام کرد که در صورت تکرار مجدد چنین اظهاراتی این کشور به طور مشخص در برابر آمریکا موضع خواهد گرفت.
وی در ادامه افزود: "ما اجازه نخواهیم داد تا هیچ کشوری در امور داخلی کشور ما دخالت کند زیرا که ما توانایی تصمیم‌‌‌گیری در رابطه با مسائل کشور خود را داریم."
دریک ماه اخیرمقامات آمریکایی  ادعا کرده‌اند که در اکوادور به خبرنگاران آزادی بیان داده نشده است و این خبرنگاران تحت کنترل و فشار های دولتی قرار دارند.
مقامات اکوادور نیز این اظهارات را بی‌مورد خوانده و اعلام کرده‌اند که اجازه نخواهند داد تا مقامات آمریکا یی در امور آن‌ها دخالت کنند.





برچسب ها: بین الملل ، سفیر ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.