سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

8 درصد از دانشجویان کشور در خراسان‌رضوی مستقرند

معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی گفت: حدود 245 هزار دانشجو در سطح خراسان‌رضوی در قالب 133 موسسه آموزشی در حال تحصیل هستند و این یعنی هشت درصد از دانشجویان کشور در خراسان‌رضوی مستقرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمدحسن واحدی در مراسم تقدیر از کارکنان نمونه دانشگاه‌های علمی کاربردی خراسان‌رضوی در محل سالن همایش اتاق بازرگانی اظهار کرد: فضای معنوی خراسان‌رضوی به‌ویژه مشهد مقدس باید سبب شود هر فعالیتی حکم خدمت به امام رضا(ع) را داشته باشد.

وی افزود: اخلاص و خدمت برای زائران و مجاوران امام رضا(ع) می‌تواند زمینه رشد توسعه و بالندگی را فراهم کند.

واحدی با بیان اینکه در ایام نوروز 92 بیش از 10 میلیون زائر در مشهد و بیش از 17 میلیون تشرف به حرم رضوی را داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: مشهد مقدس ظرفیت‌های عظیمی دارد که می‌تواند با استفاده از این ظرفیت‌ها به اهداف عالیه خود رسیده و سند چشم‌انداز توسعه 1404 را محقق کند.

وی ادامه داد: حدود 245 هزار دانشجو در سطح خراسان‌رضوی در قالب 133 موسسه آموزشی در حال تحصیل هستند و این یعنی هشت درصد از دانشجویان کشور در خراسان‌رضوی مستقر بوده و این خود نشان‌دهنده این ظرفیت عظیم بوده که باید از آن استفاده مثمرثمر شود.

معاون استاندار خراسان‌رضوی در امور عمرانی با تاکید بر اینکه بخشی از خلأ فرهنگی باید بواسطه آموزه‌های دینی غنی شود، گفت: متاسفانه شاهد خلا فرهنگی هستیم؛ باید در حوزه علم و دانش مسیری را هموار کرد تا بتوانیم در سایه آن فرهنگ، دین و توسعه‌یافتگی را بدست آورد.

واحدی تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی در بخش دانشگاه‌ها غفلت از جنبه عملی دروس است؛ باید نگاه کاربردی به دروس و علوم دانشگاهی داشت و از ارائه دروس تئوری محض پرهیز کرد.

وی یادآور شد: باید رابطه میان صنعت و دانشگاه را روان کنیم و علوم را به سمت کاربردی شدن آن هدایت کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی آمادگی خود را با دانشگاه برای تقویت حلقه مفقوده میان صنعت و دانشگاه اعلام کرد/س 

 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.