سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

سیمان سیستان به سبب كیفیت بالا مورد اقبال مردم افغانستان است

والی نیمروز افغانستان در جریان بازدید از كارخانه سیمان سیستان گفت: براساس تایید تجار و فعالان بخش صنعت ساختمان افغانستان، سیمان سیستان از نظر كیفی در سطح بالایی قرار دارد و از استقبال خوبی در میان مردم این كشور برخوردار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، محمد سرور ثبات در ادامه سفر به سیستان و بلوچستان روزگذشته پس از بازدید از كارخانه شركت صنایع سیمان زابل بیان كرد: از آنجایی كه افغانستان در دوران بازسازی قرار دارد و مردم در حال ساخت و ساز بویژه در بخش مسكن هستند، شركت های ایرانی و پاكستانی تمایل به صادرات مصالح ساختمانی از جمله سیمان به این كشور را دارند.

وی افزود: محصولات تولیدی شركت صنایع سیمان زابل (سیمان سیستان) در میان سایر شركت ها و بویژه در مقابل سیمان پاكستان از كیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

استاندار نیمروز افغانستان اظهار داشت: شركت صنایع سیمان زابل از مدتها قبل با تامین بخش زیادی از نیازهای افغانستان بویژه استانهای همجوار جمهوری اسلامی ایران نقش موثری در كمك به بازسازی افغانستان دارد.

وی یكی دیگر از مزیت های این شركت را نزدیكی آن با كشور افغانستان ذكر كرد و گفت: قرار گرفتن كارخانه سیمان سیستان در نزدیكی استان نیمروز موجب شده كه كامیونهای افغان مستقیما محموله های صادراتی این شركت را از داخل كارخانه به مقصد افغانستان بارگیری و حمل كنند.

وی با تقدیر از میهمان نوازی مسوولان سیستان و بلوچستان، نتایج سفر به این استان را بسیار مفید و ارزشمند توصیف كرد و گفت: بررسی زمینه های سرمایه گذاری طرفین در استانهای همجوار از دیگر برنامه های این سفر بود كه طرفین آمادگی خود را برای این مهم اعلام كردند.

وی ادامه داد: نخستین سرمایه گذاری توسط شركت صنایع سیمان زابل با ساخت كارخانه بسته بندی سیمان در شهر زرنج مركز استان نیمروز افغانستان انجام شده كه اولین پروژه صنعتی در استان نیمروز است.

مدیر عامل شركت صنایع سیمان زابل نیز گفت: این شركت برای نخستین بار با سرمایه گذاری مشترك با سرمایه گذاران افغانستانی نخستین پروژه صنعتی در استان نیمروز افغانستان را تاسیس كرد.

محمد رضا احسانفر افزود: ایجاد نخستین كارخانه بسته بندی سیمان در شهر زرنج مركز استان نیمروز با سرمایه گذاری حدود 10 میلیون دلار زمینه اشتغال مستقیم 70 نفر را فراهم كرده است.

وی ادامه داد: این كارخانه كه مرحله نخست طرح بزرگ كارخانه سیمان سیستان در نیمروز است، فعلا سیمان فله ارسالی از این كارخانه را بسته بندی و با نام 'كارخانه نیمروز سمنت' به بازارهای داخلی افغانستان عرضه می كند.

مدیر عامل شركت صنایع سیمان زابل اظهار داشت: در مرحله دوم این طرح قرار است پس از نصب و راه اندازی آسیاب های مخصوص، كلینكر در همین مكان آسیاب شود.

وی افزود: در مرحله سوم قرار است خط تولید سیمان در شهر زرنج ایجاد شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.