سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تصویب یک فوریت طرحی در مجلس؛

اکتشافات معادن ساماندهی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده 24 قانون اصلاح قانون معادن موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه  18 اردیبهشت ماه) خانه ملت با بررسي یک فوریتي طرح الحاق یک تبصره به ماده 24 قانون اصلاح قانون معادن موافقت كردند.

در مقدمه توجیهی این طرح آمده است: براساس ماده 24 اين قانون اصلاح قانون، عملیات معدنی شامل انجام امور اکتشافی و بهره‌برداری از معادن توسط بخش خصوصی، تعاونی و دولتی مستلزم صدور مجوز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت است و این سازمان نیز ملزم به انجام استعلام از ادارات کل و سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان محیط‌زیست، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل راه و شهرسازی اداره کلی اوقاف و امور خیریه اداره کل میراث فرهنگی شرکت آب منطقه‌ای شهرداری منطقه و ... است.

طبق همین قانون در صورتیکه پاسخ هر کدام از این دستگاه مجبور باشند سازمان نمی‌تواند مجوز شروع اکتشاف و یا بهره برداری را صادر كند. به همین دلیل صدور مجوزهای اکتشاف و بهره‌برداری در بسیاری از موارد و بدون هیچ دلیلی متوقف شده است. بنابراین طرح مذکور برای رفع مشکلات این حوزه پیشنهاد می‌شود.

این طرح که به امضای 40 نفر از نمایندگان رسیده است با 118 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع به تصویب نمایندگان مجلس رسید.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.