سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تابلوي سيب هاي پل سزان به فروش رسيد

تابلوي معروف " سيب ها" کار پل سزان نقاش امپرسيونيست فرانسوي سه شنبه شب در حراجي نيويورک به قيمت چهل و يک ميليون و ششصد هزار دلار به فروش رسيد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از خبرگزاري فرانسه، تابلوي " سيب ها " که در دهه پاياني قرن نوزدهم ميلادي در فاصله زماني هزار و هشتصد و هشتاد و نه و هزار و هشتصد و نود ميلادي کشيده شده است يکي از کامل ترين و بي نقص ترين "‌طبيعت هاي بي جان " پل سزان به حساب مي آيد.
حراجي ساتبيز Sotheby's ارزش اين تابلو را حدود بيست و پنج تا سي و پنج ميليون دلار برآورد کرده بود.
علاوه بر تابلوي " سيب ها " که مهمترين اثر در حراجي هنرهاي امپرسينويستي و مدرن ديشب به شمار مي رفت تابلويي از آِمِدئو موديگليانيAmedeo Modigliani  به نام " آمازون " نيز به قيمت بيست و پنج ميليون و نهصد هزار دلار به فروش رفت. 
موديگلياني در اين تابلو پرتره بارون مارگريت دو هاس دو ويليه را در سال هزار و نهصد و نود و نه به تصوير کشيده است. در آن زمان موديگلياني هنوز مي کوشيد سبک واقعي خود را  در نقاشي کشف کند.
" منظره سيوتات " کار ژرژ ِبراک نقاش فرانسوي و از پيشگامان کوبيسم نيز به قيمت پانزده ميليون و هشتصد هزار دلار به فروش رسيد.
تحليلگران هنري معتقدند به رغم فروش خوب تابلوهاي سزان، موديگلياني و براک در حراجي بهاره نيويورک ، هنوز نيز با فروش يکي از نمونه هاي " جيغ " ادوارد مونک در سال گذشته به قيمت  تاريخي يکصد و نوزده ميليون و نهصد و بيست هزار دلاري فاصله بسيار دارد.
چندين اثر هنري از جمله يک مجسمه برنزي کار رودُن ، " زن کتاب خوان " کار رنوار و تابلويي از مونک به فروش نرسيد.
مجسمه اي از فلز رنگ شده کار پيکاسو نيز با نام " سيلوِت " به قيمت سيزده ميليون و ششصد هزار دلار به فروش رسيد./ي2
برچسب ها: تابلو ، سیب ، پل سزان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.