سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

8 کشته و زخمي در انفجار هلمند افغانستان

انفجار بمب کنار جاده اي در استان هلمند افغانستان 3 کشته و 5 زخمي بر جا گذاشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ، عمر زواک سخنگوي استانداري هلمند گفت" انفجار بمب در مسير عبور يک دستگاه خودرو غيرنظامي در ساعت هفت و سي دقيقه بامداد امروز در منطقه نهري سراج اين استان 3 کشته و 5 زخمي بر جا گذاشت."
 زواک که شبه نظاميان طالبان را مسئول بمب گذاري امروز مي داند افزود دو زن در بين افراد زخمي به چشم مي خورند.استان هلمند در پانصدو پنجاه و پنج کيلومتري جنوب کابل قرار دارد.
شبه نظاميان طالبان  بيش از يک دهه گذشته با استفاده از مواد منفجره و بمب هاي کنار جاده اي به اقدامات شورشي خود عليه نظاميان و مقامات افغان و نيروهاي خارجي در افغانستان ادامه مي دهد.
سازمان ملل متحد در گزارش نوزدهم فوريه نوشت خشونت ها و درگيري هاي افغانستان در سال گذشته ميلادي، دو هزار و هفتصد و پنجاه و چهار کشته و چهار هزار و هشتصد و پنج زخمي بر جا گذاشته است.
براساس اين گزارش، هشتاد و يک درصد تلفات غير نظاميان مربوط به حملات شورشيان طالبان و ديگر گروههاي مسلح ،هشت درصد از تلفات مربوط به درگيري هاي نظاميان ناتو و يازده درصد آن دلايل ديگري دارد.همچنين گزارش سازمان ملل متحد حاکي است، انفجار مواد منفجره دست ساز در سال گذشته هشتصد و شصت و هشت کشته و يک هزار و ششصد و شصت و سه زخمي بر جا گذاشته است.






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.