سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

استخدام مهم‌ترین مشکل ماماها

عضو هیئت مدیره‌ی نظام پزشکی خوزستان استخدام را مهم‌ترین مشکل ماماها برشمرد و افزود: هم‌اکنون اغلب ماماها بیکارند و حتی به برخی مشاغل غیرمرتبط مشغولند.


به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، «زهرا شکرالهی»  اظهار کرد: ماما در کشورهای دیگر می‌تواند در منازل و بیمارستان‌ها به تنهایی عامل زایمان طبیعی باشد اما در ایران زایمان باید زیر نظر متخصص زنان انجام شود و ماما نمی‌تواند مستقل کار کند.

وی با بیان این‌که زایمان به شیوه‌ی طبیعی جزو شرح وظایف ماماست، تصریح کرد: متخصص زنان موظف به انجام زایمان به شیوه‌ی سزارین است اما متخصصان هم برای کسب درآمد بیشتر مادران را به زایمان به شیوه‌ی سزارین تشویق و سبب افزایش آمار زایمان به این شیوه‌ در کشور شده‌اند.

عضو جمعیت مامایی خوزستان گفت: برای کاهش آمار سزارین باید استقلال ماما حفظ شود و این‌که یک متخصص در خصوص شیوه‌ی زایمان اظهار نظر کند کار چندان صحیحی نیست.

شکرالهی قراداد نبستن سازمان‌های بیمه‌گر با ماماها را از دیگر مشکلات این دسته از افراد دانست و گفت: از این‌رو هر ماما باید با یک متخصص زنان در ارتباط باشد تا بتواند داروها و آزمایش‌های خود را نسخه کند. این سبب شده میزان مراجعه به ماما کاهش یابد.

وی با اظهار تاسف از این‌که ماما جزو مشاغل سخت و زیان‌آور به‌شمار نمی‌آید، یادآور شد: از این‌رو ماما باید به‌مانند کارمندان دیگر 30 سال خدمت کند./ج1

برچسب ها: ماما ، نظام پزشکی ، زایمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.