سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مردم انگليس در اعتراض به فروش کالاهای اسرائيلي

فعالان حامی فلسطین در انگلیس با برگزاری تظاهراتی به فروش کالاهای ساخت شهرک‎های غیرقانونی اسرائیل در فروشگاه‎های لندن، اعتراض کرده‎اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، فعالان انگلیسی وابسته به گروه جدایی و تحریم (BDS) با تجمع در مقابل شعبه‎های فروشگاه‎های " Whole Foods " و "John Lewis " مخالفت خود را با فروش کالاهای ساخت شهرک‎های غیرقانونی اسرائیل در این فروشگاه‎ها اعلام کردند.
تظاهرکنندگان بنرهایی را با خود حمل می‎کردند که بر روی آن‎ها عبارت "کالاهای ساخت سرزمین غصبی را تحریم کنید" و "فلسطین را آزاد کنید" نوشته شده بود.
گروه فعالان "بی دی اس" از مصرف کنندگان در سراسر جهان خواسته است تا محصولات و شرکت‎هایی که سود آنان از نقض حقوق فلسطینیان به دست می‎آید را تحریم کنند.
اقدامات معترضانه علیه رژیم اسرائیل و درخواست برای تحریم این رژیم از آوریل ۲۰۱۲ و با اقدام گروه کوآپرتیو (Co-operative Group ) در راستا با تحریم گسترده کالاهای ساخت شهرک‎های غیرقانونی اسرائیل واقع در کرانه باختری، در انگلیس شدت گرفت .
بالغ بر پانصد هزار اسرائیلی در بیش از ۱۲۰ شهرک غیرقانونی این رژیم زندگی می‎کنند که از زمان اشغال اراضی فلسطین در کرانه باختری رود اردن و شرق قدس در سال ۱۹۶۷ تا کنون ساخته شده‎اند.
در حالی که شهرک‎های اسرائیلی از سوی جامعه بین‎المللی غیرقانونی شناخته شده‎اند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم اعلام کرده است که شهرک‎سازی بخشی از سیاست‎های اسرائیل است و هرگز متوقف نخواهد شد.







تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.