سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

بین فرزندانتان تبعیض قائل نشوید

كارشناسان تربيتي و رواني توصيه مي‏كنند كه بايد به فرزندان شخصيت داد و سعي كرد كه آنها را به يك چشم ديد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، اگر چه در كشورهاي در حال توسعه و شرقي هنوز وجود پسر برتر از دختر به چشم پدر و مادرها مي‏آيد و پسر را در بعضي جوامع عقب افتاده و بيسواد عصاي دست پدر مي‏دانند!

ولي امروزه با پيشرفت دانش در تمام جهان معلوم شده كه تبعيض گذاشتن بين فرزندان پسر و دختر و يا به دلايلي فرزند اول و يا آخر چه مشكلاتي به وجود مي‏آورد. نه تنها بايد تبعيض از بين برود، بلكه حتي براي تشويق مثلا يك فرزند درس خوان به فرزندان ديگر هم توصيه كرد او را تشويق مي‏كنند تا كودكان و نوجوانان نيز در اين موضوع مهم شركت داشته باشند.

شك نيست كه كودكي ممكن است بي‏اشتها و ديگري پراشتها شود. يكي درس خوان و شاگرد ممتاز مدرسه و ديگري در رده‏هاي پائين قرار گيرد. هرگز نبايد يكي را به ديگري ترجيح داد و يا به غذاهاي مورد دلخواه او بيشتر توجه كرد.

رعايت تساوي در مسئله علاقه و دوست داشتن عملي نيست و گاهي خواه و ناخواه ممكن است با فرزند خوش رفتاري شود و زماني به دلائلي مورد كم مهري والدين قرار گيرد ولي اين دليل تنفر از او نيست.

ادامه اين كار يعني توجه به يكي و بريدن از ديگري به كودك، مخصوصا نوجوان لطمه شديد روحي و رواني مي‏زند و او را از پدر و مادر جدا مي‏سازد.هرگز براي يك فرزند خود وقت بيشتري صرف نكنيد و هرگز بين دختر و پسر فرقي قائل نشويد.بديهي است داشتن پسر يا دختر در خانواده پدر و مادر را ارضاء مي‏كند ولي اين به آن معنا نيست كه داشتن دو دختر و يا دو پسر دليل ناكامي باشد.

بارها شاهد بوده‏ايم كه دخترهاي خانواده‏اي از پسرهاي همان خانواده مهربان‏تر به پدر و مادر بوده‏اند و كوچك‏ترين ناراحتي براي پدر و مادر درست نكرده‏اند و حتي به هنگام كهولت و پيري به پدر و مادر خود از نظر كمك به درمان و آرامش و رفاه سرويس بيشتري داده‏اند.

اين پدر و مادرها هستند كه بايد اولا از به وجود آوردن كودكان ناخواسته جلوگيري كنند و حداكثر به دو فرزند قناعت كنند تا بتوانند آنها را خوب تربيت كنند و بدون تبعيض گذاشتن آنها را با هم دوست و همراه سازند./س

 

برچسب ها: فرزندان ، تبعیض ، مشکلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.