سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کنفرانس خبري مشترک؛

لاوروف: بحران سوريه بايد از طريق مذاکره و در چارچوب بيانيه ژنو حل شود/کري: بيانيه ژنو راهي است براي پايان دادن به بحران سوريه

سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه در کنفرانس خبري مشترک با جان کري وزير خارجه آمريکا گفت: بحران سوريه بايد از طريق مذاکره و در چارچوب بيانيه ژنو حل و فصل شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين، سرگئي لاوروف بر ضرورت بهبود روابط روسيه و آمريکا تاکيد کرد. ما ماموريتهاي بسياري براي جلوگيري از گسترش تروريسم در جهان داريم. ما با طرف آمريکايي توافق کرده ايم تا نظام سوريه و مخالفان سوري را براي ايجاد راه حل سياسي براي خروج از بحران، تشويق کنيم. ما توافق کرده ايم تا نشستي براي پيشبرد بيانيه ژنو ترتيب دهيم. ما بر ضرورت حفاظت از سلامت و وحدت سوريه تاکيد کرديم. تمام ابزارها را براي اقناع دو طرف براي حاضر شدن در پاي ميز مذاکره و ايجاد راه حلي سياسي در چارچوب بيانيه ژنو به کار خواهيم گرفت.

اين مقام بلندپايه روس افزود دو کشور همچنين درمورد لزوم برگزاري يک کنفرانس بين المللي براي بررسي اوضاع سوريه اتفاق نظر دارند. 

جان کري هم در اين کنفرانس خبري مشترک گفت: ما فکر مي کنيم بيانيه ژنو راهي است که براي پايان دادن به بحران سوريه بايد آن را پيمود.

لاوروف هم بار ديگر بر اين موضوع تاکيد کرد که کنار رفتن بشار اسد از قدرت، که غربي ها خواستار آن هستند، نبايد به عنوان پيش شرطي براي گفتگوهاي صلح مطرح شود.


برچسب ها: لاوروف ، کری ، روسیه ، آمریکا ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.