سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار با صالحی مطرح شد:

بشار اسد: دولت و ملت سوریه توانایی مقابله با ماجراجویی اسرائیل را دارند/جولان به جبهه مقاومت تبديل می شود

بشار اسد رئیس جمهور سوریه از توانایی دولت و ملت این کشور برای مقابله با ماجراجویی رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون سوریه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار خود با دکتر علی اکبر صالحی با تاکید بر اینکه دولت وملت سوریه توانایی مقابله با ماجراجویی اخیر اسرائیل را دارند افزود بلندیهای جولان همچنان جبهه مقاومت باقی خواهد ماند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه به علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران گفت: جولان به جبهه مقاومت تبدیل خواهد شد. 

رئيس جمهور سوريه در اظهاراتي ضمن آنکه رژيم صهيونيستي را به حمايت و جانبداري از تروريستها متهم کرده است.

بشار اسد افزود: رژيم صهيونيستي و گروه هاي افراط گراي که در سوريه به خونريزي و کشتار مردم دست مي زنند، از بازوهاي پديده شوم تروريسم هستند.

وي حمله اشغالگران صهيونيستي به حومه دمشق را يک اقدام احمقانه خواند و گفت: چنين حمله جنايتکارانه اي حاميان اسراييل را به تنگنا برد و آنها مجبور شدند، بيانيه هايي را در محکوم کردن اين اقدام احمقانه صادر کنند.

بشار اسد در ادامه افزود: مردم و ارتش اين کشور که هم اکنون به دستاورهاي قابل توجهي در زمينه ريشه کني تروريسم دست يافتند، در برابر ماجراجويي اسراييل ايستاده است و خواهند ايستاد.

رئيس جمهور سوريه همچنين از مواضع حمايتي کشورهاي دوست سوريه به ويژه جمهوري اسلامي ايران که موجب شد تا مردم و دولت سوريه در اين شرايط بحراني در برابر توطئه گران خارجي و داخلي مقاومت کنند، تشکر و قدرداني کرد.

بشار اسد اقدامات مخرب گروه هاي تروريستي از جمله تخريب مساجد و ترور علماي دين از قبيل شيخ علامه بوطي را تقبيح کرد و گفت: اينگونه جنايات، نقاب را از چهره زشت آنها برافکنده و عمق کينه خود را نسبت به دين آشکار ساخته است.

برپايه اين گزارش، وزير خارجه کشورمان در اين ديدار که با حضور وليد المعلم وزير امور خارجه و خانم بثينه شعبان مشاور سياسي رئيس جمهور سوريه برگزار شد، مراتب سلام و تحيات رهبر معظم انقلاب را به رئيس جمهور سوريه رساند.

علي اکبر صالحي ايستادگي نظام سياسي و مردم سوريه در جريان بحران دو ساله را ستود و گفت: ما مطمئن هستيم، سوريه با موفقيت و پيروز اين بحران را پشت سرخواهد گذاشت.

رئيس ديپلماسي کشورمان در ادامه بر ضرورت دستيابي به راه حل سياسي و مسالمت آميز براي بحران سوريه تاکيد و بار ديگر موضع تهران در حمايت از وحدت ارضي و حاکميت سوريه و نيز رد مداخله خارجي را يادآور شد.

وي حمله جنايتکارانه رژيم صهيونيستي به خاک سوريه را به شدت محکوم کرد و حمايت جمهوري اسلامي ايران را از دمشق در قبال سياست هاي جنگ افروزانه صهيونيستها که با هدف متزلزل کردن امنيت منطقه صورت مي گيرد، مورد تاکيد قرار داد.

صالحي رژيم صهيونيستي اينگونه اقدامات جنگ افروزانه را براي تضعيف محور مقاومت انجام مي دهد، از اين رو اکنون وقت آن فرا رسيده که اقداماتي بازدارنده براي جلوگيري از سياستهاي جنگ افزروانه رژيم صهيونيستي عليه ملتهاي منطقه صورت گيرد.

وزير امورخارجه کشور نقش مخرب گروه هاي افراط گرايي تروريستي به ويژه مزدوران القاعده در سوريه را تقبيح کرد و گفت: تروريستها به هيچ قانوني پايبند نيستند و اقدام آنها در اهانت به مقبره صحابه جليل القدر پيامبر اکرم(ص) چهره مکروه آنها را مکروه تر و بر ملا کرد.

وي تاکيد کرد زمان آن فرا رسيده است که در مقابل تجاوزکاري هاي اسرائيل ايستاد.

بشار اسد نيز در اين ديدار گفت: تجاوزکاري هاي اخير اسرائيل حاکي از دست داشتن رژيم صهيونيستي و کشورهاي منطقه و آمريکا در حوادث جاري سوريه است.

وي تاکيد کرد: ملت و ارتش سوريه که در مسير مبارزه با تروريسم و مقابله با گروه هاي تکفيري به پيروزيهاي بزرگي دست يافته اند مي توانند با ماجراجويي هاي اسرائيل مقابله کنند.

همچنين دو طرف در اين ديدار درباره روابط و همکاريهاي تهران و دمشق در همه زمينه ها رايزني کردند.




برچسب ها: اسد ، بشار ، صالحی ، ماجرا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.