سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

خرید دو برابر قیمت چغندر قند از كشاورزان استان چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد كشاورزي استان چهارمحال و بختیاری، از افزایش دو برابری قیمت خرید چغندر قند كشاورزان استان چهارمحال و بختیاری در سال زراعی جاری خبر داد.

حمیدرضا دانش گفت: قیمت چغندر قند با عیار 18 ‌از سوی كارخانه قند استان چهارمحال و بختیاری، دو هزار و 210 ریال برای هر كیلو گرم تعیین شده است.
وی افزود: این در حالی است كه سال گذشته قیمت پایه خرید این محصول هزار و 50 ریال بود.
دانش، با اشاره به اینكه پیش بینی می شود امسال دو هزار و 500 هكتار از اراضی كشاورزی استان چهارمحال و بختیاری به زیر كشت چغندرقند قرار گیرد اظهار داشت: با عقد قرارداد بین كارخانه قند استان چهارمحال و بختیاری و كشاورزان، 650 هكتار از این اراضی برای تامین چغندر قند این كارخانه زیر كشت می رود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد كشاورزي استان چهارمحال و بختیاری، سطح زیر كشت چغندرقند سال زراعی گذشته را 652 هكتار عنوان كرد و گفت: از این سطح، 20 هزار و 300 تن چغندر قند با متوسط عیار قند 18 برداشت شد.
وی، امكان مبارزه راحت با علف های هرز و پایداری تولید را از محاسن كشت چغندر قند دانست و افزود: با توجه به حمایت های كارخانه قند از چغندركاران، كشت این محصول در سال جاری مقرون به صرفه خواهد بود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
بهمن وفایی
۰۳:۰۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
آخه مگه چغندر کیلویی چنده که به ازای هرتن باید کشاورز 120هزار تومان بده
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
لطفا پول چغندر کاران سال 94 را پرداخت کنید چون پول ندارند برای محصول سال جدید بذر تهیه کنند لطفابرای رضای خدا اقدام نماید با تشکر